En directe
Cocktail Class
amb Ràdio Olot

Adjudicat l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la variant de les Preses, el pas previ al disseny del traçat definitiu

La futura carretera, d'un carril per banda, unirà els túnels de Bracons amb la futura variant d'Olot
| 23 de juny de 2017
Adjudicat l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la variant de les Preses, el pas previ al disseny del traçat definitiu

La futura carretera, d'un carril per banda, unirà els túnels de Bracons amb la futura variant d'Olot. Aquest estudi informatiu s'ha de redactar en els propers sis mesos i permetrà desenvolupar tècnicament la solució acordada i tancar el disseny definitiu de la infraestructura. 

Les línies bàsiques del traçat que ja es van anunciar es mantenen (Territori)

La reacció de l'alcalde d'Olot, Mia Corominas


El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat la redacció dels estudis informatiu i d'impacte ambiental de la variant de les Preses, que discorrerà entre la sortida actual de Bracons de la C-37 i la futura variant d'Olot. L'impuls d'aquests treballs és el resultat de l'acord al qual van arribar el gener passat el Govern i els ajuntaments d'Olot, Les Preses i la Vall d'en Bas.

Es tracta d'un projecte molt reclamant al territori i que porta anys pendent de definició. Entre els principals esculls, hi ha el traçat. Segons informa el Govern, es manté que el traçat evitarà al màxim l'afectació al territori perquè tindrà un carril per sentit i discorrerà en tot moment pel marge dret del riu Fluvià.
L'estudi informatiu té un pressupost de 98.588 euros i el d'impacte ambiental s'ha adjudicat per 24.600 euros. Tots dos estudis tenen un termini de redacció de 6 mesos.

Amb l'adjudicació, Territori i Sostenibilitat compleix l'acord de terminis al qual va arribar amb els ajuntaments afectats el gener passat, quan van definir les línies bàsiques per impulsar el traçat de la variant de les Preses i van detallar que la redacció dels estudis s'adjudicaria abans de l'estiu.

Les bases es mantenen

Segons informa el Departament, després d'un treball conjunt d'anàlisi de les diverses alternatives possibles, les administracions implicades han determinat les bases que haurà de complir la nova infraestructura perquè sigui compatible amb el territori. En aquest sentit, la nova variant discorrerà entre la sortida actual de Bracons de la C-37 i la futura variant d'Olot, amb un traçat que evitarà al màxim l'afectació en el territori. La carretera passarà en tot moment pel marge dret del riu Fluvià i serà d'un carril per banda.

En relació al traçat, un dels punts de polèmica, el Departament informa que a l'àmbit sud la variant anirà des de la carretera existent (C-152) i tindrà dues noves connexions (una a l'actual rotonda amb la C-63 i l'altra més propera al nucli de Les Preses, per tal de permetre tots els moviments).

La part central discorrerà per l'àrea entre el nucli habitat i el riu, sense trencar la qualitat paisatgística d'aquest espai. Finalment, al nord, ressalten que hi haurà una "ocupació mínima" i la carretera passarà de la via verda Olot–Girona–Sant Feliu de Guíxols (ruta del Carrilet), de manera que les infraestructures ocuparan un mateix espai fins a enllaçar amb el túnel de la serra de la Pinya.

El Departament destaca que aquest nou estudi informatiu permetrà desenvolupar tècnicament la solució acordada, així com tancar el disseny perquè sigui compatible amb la variant d'Olot, que ja té el projecte constructiu redactat.

Comparteix a: 

També et pot interessar

La Pinya tindrà un nou dipòsit d’aigua amb una capacitat de 10.000 litres

A banda d’aquesta infraestructura, es soterrarà el sistema de canalització actual que es va renovar aquest estiu

L’Ajuntament de Sant Jaume de Llierca descarta, per ara, la possibilitat d’ubicar una piscina coberta a la Brutau

Diuen que no és el moment d’abusar del consum excessiu d’aigua davant la sequera existent a tot el planeta

Estàs escoltant


Volum