Ajuntament i Consell uneixen la promoció econòmica amb la nova agència Dinàmig

La nova Agència d’Innovació i Desenvolupament de la Garrotxa, Dinàmig, servirà per triplicar els recursos disponibles per a la promoció econòmica. Oferirà un paquet de serveis bàsics per a tots els municipis i després aquells que ho vulguin, podran demanar el desenvolupament de programes específics com els plans ocupacionals o temes de turisme.

 Presentació Agencia Dinamig (Jordi Altesa)

Ajuntament d’Olot i Consell Comarcal de la Garrotxa han fet una reorganització dels seus ens de promoció econòmica que servirà per multiplicar-ne la seva potència. D’aquesta manera, la marca IMPO desapareix com també la de Garrotxa Líder. A més, sota el seu paraigua hi queden Turisme Garrotxa i la Fundació d’Estudis Superiors d’Olot que seguiran existint com a tal. Una suma, que segons l’alcalde d’Olot Mia Corominas és imprescindible.

Els eixos fundacionals

La col·laboració publico-privada o la mentalitat de que l’economia no entén de límits administratius són dos dels elements fundacionals d’aquesta agència que neix després d’un procés intern i una declaració d’intencions d’ara fa quasi cinc anys. A efectes pràctics, un 75% dels diners vindran de l’Ajuntament d’Olot i un 25% del Consell Comarcal de la Garrotxa. La directora de l’agència, Ariadna Villegas, ha explicat que treballar junts i eliminar duplicitats permet que la promoció econòmica sigui més potent a partir d’ara.

Dinamig2

Tercer ens comú

És el tercer ens comarcal després del SIGMA, dedicat a salut pública i medi ambient i el Consorci d’Acció Social. Precisament aquest va ser pioner, un fet que destaca el president del Consell Comarcal de la Garrotxa, Joan Espona. De moment aquests canvis no es tradueixen amb moviments des del punt de vista dels llocs. Per ara, Dinàmig estarà amb les mateixes seus actuals que té ara. A hores d’ara no es preveu que hi hagi més temàtiques que s’agrupin sota un paraigua únic.

Respon