Allau de visitants en els primers dies de la Plaça Mercat

Els primers dies de funcionament de la Plaça Mercat han tingut més del doble de visitants dels previstos. Tot i el mal temps, el cap de setmana hi va haver 3.500 persones, quan se n’esperaven unes 1.500. La Plaça s’ha estrenat també com a seu d’activitats que volen reforçar el producte local i de qualitat.

La nova Plaça Mercat ha estat un èxit en els primers dies

La Plaça Mercat ha arrancat de nou la seva activitat a la seva seu tradicional i ho ha fet per sobre de les expectatives. Els càlculs inicials feien pensar que els primers dies hi hauria més de 1.500 persones però la realitat ha deixat molt curta aquesta xifra que ha arribat fins a les 3.5000 persones. Ho ha explicat a Ràdio Olot l’alcalde de la ciutat, Josep Maria Corominas.

La Plaça Mercat ha de ser un punt que doni vida al centre però també punt de trobada del producte de proximitat que genera la Garrotxa. Per això, també es fan trobades i diferents activitats. La primera que s’ha fet ha estat una jornada per tal de buscar com donar valor a la cadena agroalimentària, que ha servit per presentar la feina de més d’un any entorn a dos projectes. Un d’ells és el projecte Vincles que ha permès crear una base de dades de productes de la Garrotxa i el lloc on es venen. La tècnica de Garrotxa Líder Susanna Alsina ha explicat a Ràdio Olot que també han pogut definir clarament què és un producte local.

L’altre projecte se centra en difondre els productes de quilòmetre 0 a les escoles. En les trobades prèvies es va discutir com es podia introduir el producte local ja des de ben petits. Ara, una escola d’Olot introdueix una dinàmica educativa on es tracten productes agroalimentaris com la poma, el pa i el xai. El gerent de Garrotxa Líder és Jordi Terradas.

Els dos programes neixen amb el suport de la iniciativa pública i privada i ho fan de manera pilot però amb possibilitats de que es puguin ampliar en un futur.

Respon