Almenys tres consistoris posaran l'educació al centre de les prioritats

En aquest nou mandat, tres consistoris posaran al centre de les seves prioritats l’educació: Besalú, la Vall de Bianya i Sant Feliu volen lluitar perquè el Departament d’Ensenyament els faci cas amb les seves reclamacions. Saben que lluiten contra la crisi i han de demanar ajuda a una administració, la Generalitat, que està escanyada econòmicament, però de moment no es volen donar per vençuts. Qui sí ha tirat la tovallola és Maià de Montcal.  

PENTAX DIGITAL CAMERAL’Institut Escola de Besalú (Arxiu)

Qui més insistirà amb treballar per tenir un nou edifici per l’Institut és Besalú. Allà ja hi ha l’educació secundària en marxa però a hores d’ara està en barracons. Convertir aquests edificis provisionals en un de real és una de les grans prioritats. L’alcalde de Besalú, Lluís Guinó, creu que és clau per consolidar l’educació secundària al poble. Segons els càlculs, aquest edifici costaria uns 5M€ i també es preveu que aculli la biblioteca del poble.

Sant Feliu té lloc però no línia d’ESO

Besalú ja té l’educació secundària però vol un edifici propi, i aquest és el cas contrari al de Sant Feliu de Pallerols. Allà les instal·lacions actuals de l’escola podrien acollir una línia d’ensenyament secundari, que ha d’aprovar i autoritzar la conselleria d’Irene Rigau. Ho ha explicat a Ràdio Olot l’alcalde, Joan Casas. La Vall d’en Bas i Les Preses també poden acabar fent reclamacions en aquest aspecte de l’educació secundària.

Una escola per fer poble a Bianya

En canvi, qui espera poder tenir una escola d’educació primària és la Vall de Bianya. El seu alcalde, Santi Reixach, admet que costarà trobar els diners per a fer-ho però que per ells la prioritat és tenir-ho tot a punt per quan la Generalitat doni el vistiplau a la seva construcció.

En canvi, Maià de Montcal ha llençat la tovallola en aquest tema de tenir una escola perquè Ensenyament ja els ha dit que no tindran un centre. De fet, les antigues escoles estan treballant per convertir-les en un espai polivalent.

Respon