Només un terç del projecte de les variants d’Olot i les Preses està a punt per construir-se

Les infraestructures arrosseguen retards amb el 2019 a l’horitzó, any d’inici de les obres. Avui en dia, només el tram de Codella a l’Hostal del Sol té totes les fases en regla. En el cas de les Preses ja fa vuit mesos que es va adjudicar l’estudi d’impacte ambiental. Pel que fa a Olot, el Ministeri ha tingut el projecte un any al calaix. 

Tram del vial nord d’Olot pe ron ha de passar la variant


Un estudi d’impacte ambiental, un avantprojecte, exposició pública, modificacions, projecte constructiu i licitació d’obra. Totes aquestes fases són les que encara ha de passar la variant de les Preses i una part de la variant d’Olot. Tot això s’ha de tramitar en el termini d’un any per complir amb el que va prometre l’exconseller Rull l’agost passat. Segons el Departament de Territori i Sostenibilitat, la primavera del 2019 les màquines haurien de començar a actuar a la variant d’Olot, i a principis del 2020 fer-ho a la variant de les Preses. Després de la reunió de la setmana passada amb Foment, l’alcalde d’Olot, Mia Corominas diu a Ràdio Olot que confia que aquest mes de març es reactivi la situació.

 

I és que la variant d’Olot ha estat un any parada esperant la resposta del Ministeri de Foment. El gener del 2017 es va fer una proposta a l’Estat que ha anat agafant complicitats. Segons Corominas, encara no hi ha res definitiu, però sembla que hi ha un mínim acord.

Les Preses i la Vall d’en Bas segueixen esperant els estudis d’impacte

Pel que fa a la variant de les Preses i la Vall d’en Bas, porta des del juny de l’any passat esperant la publicació de l’estudi d’impacte ambiental. El termini finalitzava aquest gener. L’alcalde de la Vall d’en Bas, Lluís Amat, informava fa menys d’una setmana que no s’ha rebut cap notificació de la Generalitat. Això vol dir que l’empresa responsable encara s’ha de posar a redactar el document quan ja hauria d’estar enllestit.

Codella – l’Hostal del Sol, l’únic tram a punt

L’únic traçat de la variant de les Preses i la d’Olot que està a punt perquè les màquines puguin entrar a treballar és el que va des de l’Hostal del Sol fins a Codella. Això són uns cinc quilòmetres de la quinzena en total que tindrien les dues variants juntes. Aquest traçat passa pel costat esquerre de la riera de Riudaura i inclou el túnel de la Pinya que connectaria amb la variant presenca. Segons Corominas, aquest podria ser el primer tram a construir-se, encara que els altres no haguessin acabat de passar totes les fases administratives:

 

Segons el calendari del Departament de Territori i Sostenibilitat, el 2022 les variants de les Preses i Olot haurien d’estar acabades. Això permetria eliminar el trànsit que ara mateix suporten els dos nuclis. Es calcula que cada dia circulen per la capital de la Garrotxa 40.000 vehicles. La variant permetria que la meitat d’aquests cotxes no trepitgessin la ciutat.

 

En blau, el tram de les Preses que espera els estudis d’impacte; en verd, el tram de Codella a l’Hostal del Sol, l’únic a punt per iniciar les obres; i en vermell el tram de l’Hostal del Sol que pertany a Foment i que està encara per determinar

Respon