Augmenta la confiança al comerç de proximitat

Tot i ser un any “irregular”, els comerciants d’Olot asseguren que el comprador té més en compte el producte de quilòmetre zero. Les diferents propostes que ha engegat l’ACO també han servit per recuperar un sector que encara nota les conseqüències del confinament. Demanen responsabilitat perquè fer un pas enrere podria suposar el tancament de molts establiments.

Una de les campanyes que ha fet l’ACO per posar en valor el comerç de proximitat 


Des del mes de març l’Associació de Comerciants d’Olot ha engegat tres iniciatives diferents per tal de fomentar el comerç local. Són l’’Olot.Shopping’, el ‘passaport de l’ACO’ i el ‘De Botiga a Botiga’. Tres propostes que segons el seu president, Jordi Rovira, no han impedit que hi hagués una “campanya irregular”, però sí que han ajudat a augmentar les vendes. Tot i això, encara hi ha molt producte per vendre.

 

Justament la necessitat de vendre estoc acumulat durant els mesos de tancament ha provocat que sigui més fàcil trobar ofertes. Un fet que anima als clients a comprar a prop de casa. Els comerciants també recorden que els seus establiments són totalment segurs. Tots ells s’han hagut d’adaptar a les mesures de prevenció de contagis perquè tornar a tancar portaria “conseqüències nefastes”.

 

El comerç online, un complement

El confinament va portar un repunt de vendes a través d’Internet i l’ACO va decidir engegar la campanya ‘Olot.Shopping’. Una proposta que no va acabar de brillar. El sector encara veu el comerç online com “un complement” al comerç del dia a dia.

 

Molts establiments esperen que molts clients aprofitin les últimes ofertes per acabar de tancar les xifres d’un estiu fluix, però on el producte de quilòmetre zero ha agafat una mica més de protagonisme.

Respon