Bianya dóna per enterrat el projecte de desdoblament de l'Eix Pirinenc

La Vall de Bianya dóna per enterrat el projecte que volia que l’Eix Pirinenc fos una autovia de 4 carrils que connectés la Garrotxa i el Ripollès. Tècnics del consistori amb d’altres del ministeri de Foment ja estan negociant millores a la carretera deixant-la tal i com és fins ara.

Nacional 260 a Bianya (Jordi Altesa) En aquest punt s’hi podria fer una rotonda (Jordi Altesa) 

Una nova rotonda d’accés, una pavimentació i senyalització nova, passarel·les per a vianants i vorals més amples. Això és el que estan negociant a la Garrotxa tècnics de la Vall de Bianya i del ministeri de Foment per la Nacional 260. Una rebaixa de les pretensions de Madrid que volia convertir aquesta carretera en una autovia de 4 carrils per connectar la comarca amb el Ripollès. L’alcalde de la Vall, Santi Reixach, creu que han aconseguit un canvi d’actitud que els permet enterrar les pors del dany que feia el projecte.

Reixach creu que en el canvi de posicionament de Fomento hi ha influït tan l’oposició de la Generalitat com que a la reunió a Madrid hi van haver diputats de tots els partits, inclòs del PP. Entre les millores, Reixach destaca que es farà una pavimentació nova en tot el traçat de la Nacional260 a la Vall de Bianya i especial incidència en aquells llocs que són punts negres. Gran part de la carretera està marcada a 60km/h i fins i tot hi ha una senyal de radar, malgrat que aquest no és fix.

Així doncs sembla que la Vall de Bianya ha aconseguit imposar la coneguda com a ‘alternativa zero’. Es tracta de convertir com a via de connexió ràpida la futura variant d’Olot fins a Bracons per connectar la Garrotxa i el Ripollès aprofitant també la C-17. D’aquesta manera, la Nacional 260 es quedaria tal com és ara sent una carretera comarcal. El territori també es va posar d’acord en prioritzar la variant d’Olot però no en si s’havia de prescindir o no d’un túnel per l’Hostal del Sol.

Respon