Cada dia passen per l'avinguda Sant Jordi d'Olot més de 16.600 vehicles

El vial Sant Jordi d’Olot no compleix les previsions de trànsit fetes fa 10 anys. L’últim estudi de l’Ajuntament d’Olot, al qual ha tingut accés Ràdio Olot, indica que 16.600 vehicles utilitzen diàriament l’avinguda. Són 8.000 menys dels 24.000 que es preveia que passarien després de la inauguració de Bracons. Malgrat això, l’Ajuntament impulsarà diferents accions per mitigar l’elevat volum de trànsit. 

L’avinguda Sant Jordi (Pau Masó)


Ràdio Olot ha tingut accés a les últimes dades de trànsit de l’avinguda Sant Jordi. 16.629 vehicles passen diàriament per la via. Segons l’estudi fet per l’Ajuntament l’abril d’aquest any, un 10,8% del trànsit són camions. Això són uns 1.600 vehicles pesants al dia.

Si comparem, però, totes aquestes dades recents amb la previsió que es va fer amb l’obertura de Bracons, veurem que els números es queden curts. El 2009 es va preveure que l’obertura del túnel duplicaria el trànsit i que passaria dels 14.000 de llavors als 24.000 vehicles diaris. Finalment això no ha estat així i actualment passen només 2.600 vehicles més que fa 10 anys. Malgrat això, l’alcalde en funcions d’Olot, Mia Corominas, diu que segueixen i seguiran reclamant la construcció de la variant, sota el paraigua del consens.

Millores de senyalització per evitar camions internacionals

L’estudi fet aquest abril també proposa mesures de reducció del trànsit i dels impactes que genera a l’avinguda Sant Jordi. Entre elles hi ha el nou asfaltat que es farà a l’estiu, la instal·lació de nous radars, limitar la velocitat a 30 Km/h de 10 del vespre a 7 del matí o programar els semàfors en groc intermitent durant la mateixa franja horària. Corominas també explica que Trànsit millorarà les senyalitzacions per als camions internacionals.

 

La ruta alternativa a Bracons és l’AP-7 fins a Girona i l’eix transversal. L’explicació d’aquesta ruta està previst que es faci amb panells a l’altura de Besalú i a la comarca d’Osona. D’aquesta manera es vol millorar la restricció de camions internacionals per Olot, una restricció que Corominas afirma que ja s’està portant a terme.

 

Entre les mesures que també proposa l’Ajuntament hi ha una bonificació del tram d’AP-7 que va des de l’alçada de l’eix transversal fins a la frontera francesa. Mentrestant, la Generalitat ja ha obert el procés per licitar les obres de renovació de l’asfaltat de l’avinguda Sant Jordi.

Respon