Com superar psicològicament el canvi sobtat que ens ha provocat el coronavirus?

Acceptar la incertesa, no convertir la por en obsessió i aplicar una rutina en el nostre dia a dia. És part de la recepta que recomana el cap de la Xarxa de Salut Mental de la Garrotxa, Ernest Torrell.


Falta d’aire, tensió muscular o mal de panxa. A banda de problemes físics, poden ser símptomes de reaccions emocionals. I aquests dies és normal que molta gent els pateixi. La crisi del coronavirus afecta directament a tothom i és important saber gestionar el nou dia a dia. Per al doctor Ernest Torrell, metge psiquiatre i cap de la Xarxa de Salut Mental de la Garrotxa, el pitjor enemic que podem tenir és la incertesa; no saber què passarà ni quan durarà. Per això, diu que ho hem d’acceptar.


Adaptar-se al canvi

Com que és la primera vegada que vivim una situació així, no tenim experiències prèvies. Aquesta novetat, explica Torrell, genera respostes emocionals com la por i l’ansietat. Segons ell, són positives perquè ens permeten ser conscients del que passa i afrontar-ho.


No obsessionar-se

Ara bé, el cap de la Xarxa de Salut Mental de la Garrotxa remarca que la por no s’ha de convertir en obsessió.


Marcar rutines

Per superar la situació, cal posar ordre en el nostre dia a dia. Organitzar-nos bé, aplicar unes rutines i no pensar més del compte en el coronavirus. Una saturació d’informació pot agreujar encara més un quadre d’ansietat o d’angoixa. I, com més dies passin així, més possibilitats hi ha que es produeixin.


Parlar amb els nens

Si es tenen nens a casa, Ernest Torrell recomana parlar amb ells obertament del que passa.


El metge psiquiatre Ernest Torrell ha fet aquestes recomanacions al ‘5 Minuts +’ de Ràdio Olot. Podeu recuperar la conversa sencera al podcast de radiolot.cat.

Respon