Comerciants d'Olot: “El Black Friday fa més mal que bé al comerç local”

Ho diu el president de l’Associació de Comerciants d’Olot en una entrevista a Ràdio Olot. Jordi Rovira assegura que la campanya provoca que la gent concentri la seva compra només en un dia. També critica els comerços que allarguen el Black Friday una setmana, ja que això confon el consumidor i genera problemes als botiguers. 

Imatge d’arxiu del Black Friday (ACN)


Segons l’Associació de Comerciants d’Olot el seguiment, durant el dia d’avui, del Black Friday serà residual entre els comerços locals. Les franquícies es veuen obligades per la marca a fer descomptes, però la majoria de botiguers d’Olot no faran rebaixes. Segons el president de l’ACO, Jordi Rovira, la campanya americana trastoca els hàbits dels clients i això es nota a les vendes.

 

Rovira assegura que el percentatge de guany és molt just i fer descomptes fora de les èpoques de rebaixes pot generar pèrdues. El president de l’ACO critica els comerços que poden allargar fins a una setmana el Black Friday i reclama que la Generalitat hi posi mà.

 

“Si volem aguantar els comerços, hauríem de seguir la venda normal”

Rovira espera que no apareguin més campanyes comercials “imposades” i seguir amb la venda normal de temporada.

 

El Black Firday és una iniciativa americana que va arribar fa uns anys a casa nostra. A Amèrica el “divendres negre” indica l’inici de la campanya de compres nadalenques i es fa amb grans descomptes. Se celebra l’endemà d’Acció de Gràcia, el qual sempre cau en el quart dijous del mes de novembre.

Respon