Disset agricultors i ramaders s’alien amb el Parc Natural de la Zona Volcànica per potenciar el segell ‘Fet al Parc’

Volen convertir-lo en una marca de qualitat que permeti promocionar la zona i els seus productes. Aquests disset productors es comprometen a implementar bones pràctiques agràries, ramaderes i ambientals per conservar l’entorn del Parc Natural.

Presentació de “Fet al Parc” (Pau Masó)


La iniciativa ha nascut d’una aliança entre el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa i disset explotacions agroalimentàries que treballen dins d’aquest àmbit. A través de la campanya ‘Fet al Parc’, el Parc Natural promocionarà els productes d’aquests agricultors i ramaders a canvi que ells es comprometin a implementar bones pràctiques que permetin preservar el paisatge i la biodiversitat de l’entorn. És una entesa en què guanya tothom, tal com indica Àngel Falgarona, del Mas Claperols de Begudà. Ell és un dels disset productors que s’han acollit a la campanya.

 

Per als productors, aquest acord amb el Parc, que es va començar a gestar el 2006, és un primer pas. El segon, segons ells, hauria de ser aconseguir que ‘Fet al Parc’ passi de ser una campanya a una marca de qualitat, un distintiu visible que acompanyés els seus productes com si fos una denominació d’origen. El director del Parc Natural de la Zona Volcànica, Xavier Puig, diu que s’hi està treballant.

 

Les disset explotacions agràries i ramaderes que ara formen la campanya ‘Fet al Parc’ abasten unes 800 hectàrees; la majoria, de pastures, però també de cultius i d’horta. La intenció és que, en un futur, el nombre de productors augmenti. En total, al Parc Natural de la Zona Volcànica n’hi ha un centenar.

Respon