El comerç d’Olot es vol promocionar més a la Garrotxa

El comerç d’Olot es vol donar a conèixer a la Garrotxa. Actualment un 45% dels garrotxins que no són d’Olot compren a la capital. Des del comerç olotí ho veuen com una oportunitat per captar més públic i reclamen més campanyes per seduir la resta de municipis de la comarca.

L’estudi d’hàbits de compra i consum que ha presentat Dinàmig recentment assenyala que només un 18% dels garrotxins que no viuen a Olot, no compren res a la capital. En canvi, gairebé cinc de cada deu sí que ho fan. Majoritàriament, per cobrir la falta de botigues d’equipament personal i parament de la llar que hi ha en els seus municipis. Pel que fa a l’alimentació, les dades són molt semblants: un 43% dels garrotxins que no viuen a Olot compren al seu municipi els productes del dia a dia, mentre que el mateix tant per cent ho fa a la capital garrotxina. Malgrat les bones dades, des del comerç olotí es reclamen més campanyes per seduir els garrotxins. El president de l’Associació de Comerciants d’Olot és en Jordi Rovira.

Des de l’Ajuntament d’Olot, també creuen que les dades demostren una oportunitat i asseguren que treballaran en aquest sentit. La regidora d’Empresa i Comerç és la Gemma Canalias.

Només hi ha una gamma de productes que els residents de fora d’Olot cobreixen majoritàriament al seu municipi: són els serveis. Un 53% dels garrotxins contracten el mecànic, l’electricista o el servei de perruqueria al seu poble.

Respon