El sector alimentari de la Garrotxa perd vocació

Asseguren que cada vegada costa més trobar perfils professionals i atraure els joves. El desconeixement i la precarització d’alguns processos de la indústria càrnia han fet que els estudiants no escullin el sector. Actualment només un 5% dels alumnes garrotxins de cicles formatius opten per un grau en indústries alimentàries. Per trencar amb tot això, la Fundació Kreas ha iniciat una campanya per demostrar que l’àmbit alimentari és garantia de feina.

Des del sector diuen que els joves no coneixen les sortides professionals que té la indústria càrnia (ACN)


“Aquí hi ha feina”. Aquest és el lema de la campanya que el sector alimentari de la Garrotxa ha impulsat des de la Fundació Kreas. Ho fa per aconseguir atraure més professionals i joves que vulguin dedicar-se a la indústria càrnia. Asseguren que cada vegada costa més trobar perfils formats. La directora de la fundació garrotxina és Mònica Furtet.

“No tot és estar en una línia i veure passar productes”

Segons Furtet, també cal combatre estigmes dins la indústria càrnia. La precarització en algunes línies de producció han tacat la professió. La directora de Kreas assegura que això està canviant i que cada vegada més processos manuals s’estan robotitzant.

 

Des del sector, diuen que la indústria càrnia ha canviat molt en l’última dècada i això cal fer-ho veure. Asseguren que el desconeixement és el principal factor perquè els joves no hi vulguin treballar. Actualment, només un 5% dels alumnes garrotxins que estudien cicles formatius opten per un grau en indústries alimentàries.

Inici de la campanya “Aquí hi ha feina”

Per fer veure tot això i millorar la imatge que té el sector alimentari a la comarca, la Fundació Kreas ha impulsat la campanya “#aquihihafeina” dirigida a infants i joves. A través de conferències i tallers a escoles i centres de formació es pretén tornar a generar la vocació que s’ha perdut en el sector alimentari. Un sector, que representa el 18% de la productivitat de la indústria garrotxina i que genera uns 280 milions d’euros anuals.

Respon