El TPO perd menys diners

Tot i no ser un servei obligatori per les ciutats amb menys de 50.000 habitants Olot sempre ha apostat pel transport públic, un servei que sense modificar res hagués costat a l’Ajuntament 408.000€, però amb l’aprovació de la pròrroga del contracte de concessió se n’estalviaran uns 35.000€. Fins ara la concessió estava prevista per 12 anys, però amb aquest acord s’augmentarà 6 anys la pròrroga del contracte i finalitzarà per tant el 2025.

L’altre modificació referent al transport públic que l’Ajuntament ha decidit adoptar és el canvi de combustible que utilitza el TPO. Si fins ara els vehicles funcionaven amb biodiesel, l’equip de govern ha decidit que a partir d’ara s’utilitzi el diesel convencional. El canvi es produeix perquè no hi ha cap infraestructura propera a la ciutat que pugui garantir el subministrament d’aquest biocombustible de manera permanent.

Una de les causes d’aquest dèficit del transport públic a Olot és que les ràtios estan molt per sota de la mitjana catalana. Índexs com el desgast dels vehicles, el nombre de passatgers o els quilòmetres que fa cadascun d’aquests vehicles estan molt lluny de la mitjana catalana.

Amb aquestes dades, el PSC i ERC van demanar durant el ple de setembre que es fessin campanyes per incentivar l’ús d’aquest servei. Cosa que l’equip de govern va rebutjar argumentant la difícil situació econòmica que està passant l’Ajuntament i el país en general.

Respon