El vial Sant Jordi d’Olot s’asfaltarà abans que comenci a construir-se la variant

Això creu Mia Corominas. L’alcalde d’Olot diu a aquesta emissora que tenen una partida pactada amb el Departament de Territori perquè l’any que ve s’asfalti la principal artèria viària de la ciutat. L’Ajuntament també vol demanar diners per la redacció d’un projecte que permeti convertir el Sant Jordi en una via més “humanitzada”. 

Imatge del vial Sant Jordi (Google)


L’exconseller Santi Vila va prometre que si la construcció de la variant s’allargava, Olot tindria una partida econòmica per reasfaltar el vial Sant Jordi. Els anys han passat i després de dos consellers i les constants negatives des de Madrid per desencallar la infraestructura olotina, el Departament de Territori manté el compromís. De fet, l’actual Conseller Calvet va ratificar la paraula de Vila en una reunió amb Mia Corominas abans de l’estiu. D’aquesta manera, Olot espera que l’any que ve pugui adequar el vial Sant Jordi. Corominas diu a Ràdio Olot que només falta anar a parlar amb el Secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín.

Un projecte per “humanitzar” el Sant Jordi

L’alcalde d’Olot ja té data per trobar-se amb Gavín pròximament. Diu que a més de l’asfaltat, també vol demanar alguna ajuda per tirar endavant un projecte per convertir el vial Sant Jordi en una zona més urbana, amb més arbres i semàfors.

Asfaltat i variant: any 2019

El possible asfaltat del vial Sant Jordi arribaria l’any que ve. Un any on també està previst que comencin els treballs per la construcció de la variant d’Olot. Corominas es mulla i diu què anirà primer.

 

L’última actuació d’asfaltatge que es va fer al vial Sant Jordi va ser l’any 2015. En aquella ocasió es va col·locar una capa asfàltica en punts greument perjudicats pel trànsit pesant. Es calcula que 40.000 vehicles circulen per Olot diàriament. Segons estudis tècnics, la variant podria reduir aquesta xifra a la meitat.

Respon