El web radiolot.cat bat tots els rècords durant la crisi del coronavirus: més de 150.000 visites i 55.000 usuaris únics

En només dues setmanes, s’han fregat les 160.000 visites. El creixement de radiolot.cat és constant: el 2019 va ser el millor any de la història del web i el començament d’aquest 2020 l’està millorant en escreix. Les dades d’aquest trimestre en comparació amb el de l’any passat són un 103% més altes.


El dimecres 11 de març, Ràdio Olot va emetre una entrevista en exclusiva a una persona aïllada per culpa del coronavirus. També fa dues setmanes que es va anunciar que les escoles tancaven, que alguns actes culturals es cancel•laven i que les competicions esportives s’aturaven. Fa quinze dies que va canviar tot i en aquest període Ràdio Olot ha estat més necessària que mai. La prova és que les visites al web (radiolot.cat) s’han disparat fins a arribar a números de rècord. En només dues setmanes, s’han superat les 150.000 visites (157.821 en publicar aquesta notícia) i els 55.000 visitants únics. El creixement de radiolot.cat ha estat d’un 369% en comparació amb les dues setmanes anteriors a la crisi del coronavirus. El director de Ràdio Olot és Joel Tallant.


Durant la crisi del coronavirus, cada dia, de mitjana, es registren més de 10.000 visites a radiolot.cat. Els pics més alts es van produir els dos dies que Ràdio Olot va avançar en primícia dues notícies importants: la del primer cas de coronavirus a la Garrotxa (27.243 visites) i la les dues primeres morts a l’Hospital d’Olot (15.978).

Augmenta el trànsit directe

També s’ha disparat el trànsit directe a radiolot.cat. Gairebé 30.000 persones hi han entrat directament, un fet excepcional perquè la gran majoria de l’audiència dels webs informatius prové de les xarxes socials o de motors de cerca com Google. En aquestes dues setmanes, les dades s’han capgirat: el trànsit directe ha estat la principal font de les visites (54%). Segons Joel Tallant, aquesta dada demostra que la gent confia directament en Ràdio Olot.


Usuaris nous i de tot el món

Les dades també revelen que durant les dues primeres setmanes de coronavirus han arribat a radiolot.cat més dones (65%) que homes (35%), de totes les edats i de tots els continents. Hi ha hagut visitants de 87 països diferents. Els nord-americans, amb uns 900, encapçalen el podi de l’audiència internacional, seguits dels francesos, amb uns 300, i dels britànics, amb un centenar. De fet, un 70% de tota la gent que ha entrat recentment al web de Ràdio Olot ho ha fet per primera vegada.


Creixement constant

El coronavirus l’ha impulsat encara més, però el creixement de radiolot.cat ja venia de més enrere. L’any passat, va duplicar la seva audiència respecte del 2018, amb un 49% més de pàgines vistes i un 41% més d’usuaris que el van visitar. Aquest 2020, el web de Ràdio Olot va camí de trencar tots els rècords. De moment, les dades del primer trimestre són un 103% més altes que les del mateix període del 2019. Aquest any, fins avui, ja s’han vist més de 310.000 pàgines, i aquestes dades no tenen en compte tota la gent que escolta el directe o reprodueix els podcasts de radiolot.cat.

Respon