En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

Els estudis de la variant de les Preses aposten per un fals túnel a la zona de Verntallat

Territori ha publicat els documents amb dos anys i mig de retard
| 15 de gener de 2020
Els estudis de la variant de les Preses aposten per un fals túnel a la zona de Verntallat

És, segons els documents presentats aquest dimecres, l’alternativa més viable. Aquesta opció manté un carril per sentit amb un traçat que respecta els acords dels consistoris i que transcorre entre el marge dret del Fluvià i el poble de les Preses. 

El traçat que proposen els estudis (Territori)


Després de dos anys i mig de l’adjudicació dels estudis, aquest dimecres s’han fet públics. El Departament de Territori ha posat a exposició pública l’Estudi Informatiu i l’Estudi d’Impacte Ambiental de la variant de les Preses. Els documents són el pas previ a la redacció del projecte executiu i posen els límits i fronteres que haurà de seguir la variant.

L’opció per la qual aposten els estudis val 89 milions d’euros i contempla la creació d’un traçat de 5,4 quilòmetres amb un fals túnel de 500 metres a la zona de Verntallat que permetria afavorir la integració de la infraestructura amb l’entorn. Aquesta part central se situaria entre el marge dret del riu Fluvià i el poble de les Preses, un fet que respecta els mínims acordats entre els Ajuntaments.

L’alternativa prioritària també inclou un sistema de rotondes per enllaçar amb la C-37 i les diferents carreteres comarcals. En l’enllaç amb els túnels de Bracons proposa dues connexions, una per la C-37 i una altra per a la C-63. A l’altre costat (l’enllaç amb Olot), el traçat discorrerà a prop de la via verda del Carrilet amb una connexió per a la C-152 i l’enllaç amb el futur túnel de la Pinya, que forma part de la variant olotina.

Lloc per on transcorrerà la variant de les Preses (Pau Masó)


Tres opcions més

Territori també proposa una segona alternativa de 74 milions d’euros que es diferencia de la primera en el punt d’enllaç amb la C-37. En aquest segon cas l’enllaç se situa passada la rotonda actual del Túnel de Bracons i preveu un encreuament en T per accedir a les carreteres secundàries i al polígon de la Serra.

Els estudis Informatiu i mediambiental també analitzen dues alternatives més que no preveuen el fals túnel de les alternatives anteriors.

Consulta el plànol de les 4 opcions que planteja Territori

I ara què?

Amb la publicació dels estudis, Territori inicia un termini d’exposició pública d’un mes per presentar al·legacions als informes. Passat aquest termini i resoltes les al·legacions, el següent pas serà la redacció del projecte constructiu definitiu que haurà de tenir en compte totes les opcions que contemplen els estudis publicats recentment.

Comparteix a: 

També et pot interessar

La Pinya tindrà un nou dipòsit d’aigua amb una capacitat de 10.000 litres

A banda d’aquesta infraestructura, es soterrarà el sistema de canalització actual que es va renovar aquest estiu

L’Ajuntament de Sant Jaume de Llierca descarta, per ara, la possibilitat d’ubicar una piscina coberta a la Brutau

Diuen que no és el moment d’abusar del consum excessiu d’aigua davant la sequera existent a tot el planeta

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum