En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

Els quatre traçats que proposa Territori per a la variant de les Preses

Totes comparteixen solucions, i on més es diferencien és en la utilització o no del fals túnel i en la construcció o no d’un nou viaducte
| 15 de gener de 2020
Els quatre traçats que proposa Territori per a la variant de les Preses

Els estudis de la variant de les Preses presenten quatre principals alternatives de traçat, totes d'un sol carril. Totes comparteixen solucions, i on més es diferencien és en la utilització o no del fals túnel i en la construcció o no d’un nou viaducte paral·lel al del túnel de Bracons. Repassem al detall les quatre alternatives que proposa Territori. 

 

Dos dels traçats que proposa Territori per a la variant de les Preses 


Traçat número 1: soterrament de la via i nou enllaç amb la C-37

És l’opció per la qual aposta Territori. Val 89 milions d’euros. Enllaça la carretera dels túnels de Bracons amb un traçat nou que inclou un nou viaducte paral·lel a l’actual i que suposaria demolir uns 450 metres de la C-37. Es proposa també la creació de noves rotondes per enllaçar amb la C-63 i la C-152.

A la part central, es transcorre per un fals túnel de mig quilòmetre situat entre l’escola Verntallat i el poble de les Preses. La via torna a la superfície passada la carretera de Sant Privat.

I el tram que connecta amb la variant d’Olot se soluciona amb un nou viaducte que travessa el Fluvià i que dona alçada a la carretera fins a arribar a l’altura de la boca del túnel de la Pinya.

 

Alternativa 1 


Traçat número 2: conservació de l'enllaç actual amb Bracons i soterrament de la via

La segona alternativa val 74 milions i es diferencia de la primera en la connexió amb la C-37 i els túnels de Bracons. Aquesta alternativa manté intacte el viaducte actual i la rotonda d’enllaç amb la C-63 i la carretera de les Preses. De fet, aquesta opció inicia la variant entre el trencant de Joanetes i el poble de les Preses. Ho fa amb una rotonda nova.

A la part central, també aposta pel soterrament de la via amb el fals túnel amb el mateix traçat que la primera alternativa. Manté també el mateix enllaç amb la variant d’Olot que proposa la primera opció.

Alternativa 2 

Traçat número 3: nou enllaç amb Bracons i carretera superficial 

A diferència de les altres dues opcions, aquesta no contempla el soterrament de la via i per tant no hi apareix el fals túnel. Manté el mateix enllaç que proposa l’alternativa 1 pel que fa a amb el túnel de Bracons, amb la construcció d’un nou viaducte paral·lel a l’actual.

Pel que fa a la part central, es tracta de l’alternativa que situa la carretera més a prop del riu Fluvià. El traçat transcorre pel marge dret però se situa entre el riu i l’escola Verntallat. És l’opció que allunya s’allunya més del poble i suposa la construcció de punts elevats per superar el riu i la carretera de Sant Privat.

I pel que fa al tram sud i la connexió amb el túnel de la Pinya, aquesta opció projecta l’encaix al marge esquerre del Fluvià, lluny de la carretera actual de les Preses i la via verda del Carrilet.

 

Alternativa 3


Traçat número 4: conservació de l'enllaç actual amb Bracons i carretera superficial 

Es tracta d’una opció que barreja les alternatives número 2 i 3. Projecta la construcció d’un nou viaducte en l’enllaç amb Bracons com diu l’alternativa 2, i proposa que la carretera vagi en superfície com a l’alternativa 3 sense el fals túnel. Pel que fa a l’enllaç amb el túnel de la Pinya coincideix amb l’alternativa 3 que situa l’encaix amb la variant d’Olot al marge esquerre del Fluvià.

 

Alternativa 4

 

Comparteix a: 

També et pot interessar

La Pinya tindrà un nou dipòsit d’aigua amb una capacitat de 10.000 litres

A banda d’aquesta infraestructura, es soterrarà el sistema de canalització actual que es va renovar aquest estiu

L’Ajuntament de Sant Jaume de Llierca descarta, per ara, la possibilitat d’ubicar una piscina coberta a la Brutau

Diuen que no és el moment d’abusar del consum excessiu d’aigua davant la sequera existent a tot el planeta

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum