Foment del Treball manté les variants d’Olot i les Preses entre les 100 infraestructures bàsiques pendents a Catalunya

L’últim informe presentat per l’òrgan català segueix amb la necessitat d’aquestes infraestructures que “evitaran els embussos actuals tot preservant els valors paisatgístics”. L’informe de Foment també inclou el desdoblament de la C-66 entre Besalú i Banyoles.

Imatge de la carretera que travessa el poble de les Preses (ACN)


Des de fa tres anys les variants d’Olot i les Preses apareixen en l’informe anual de Foment del Treball on es recullen les 100 infraestructures bàsiques pendents a Catalunya. Aquesta setmana s’ha fet públic el document del 2019 on tornen a aparèixer les infraestructures garrotxines. Des de Foment del Treball es reclama una inversió de 10.000 milions d’euros per tirar endavant aquestes obres “estratègiques” pel país. El seu president és Josep Sánchez Llibre.

 

Les variants de les Preses i Olot van entrar a formar part de l’informe de Foment de Treball el 2017. En el seu apartat s’especifica que es tracta d’un eix que ha de permetre evitar els embussos preservant els valors paisatgístics de la zona i que millorarà la connexió entre Osona, la Garrotxa, l’Empordà i França. També especifica que  les dues variants s’inclouen des del 2006 al Pla d’Infraestructures del Transport, des del 2012 al Pla del Ministeri de Foment i des del  2010 al Pla territorial de les comarques gironines. Llibre demana un pacte entre totes les administracions públiques per eixugar un dèficit de 28.000 milions d’euros.

 

Entre les 100 infraestructures bàsiques pendents de Catalunya, també hi apareix el desdoblament de la C-66 entre Besalú i Banyoles i la connexió entre Besalú i Figueres per l’A-26.

Respon