La Generalitat inclou les variants d’Olot i les Preses al pla d’inversió postcovid

El Departament de Territori ha assegurat en una visita a la capital de la Garrotxa que el finançament dels dos projectes constructius que falten està garantit. També ha explicat que els 270 milions que costaria tota la carretera sortiran del pla de recuperació econòmica de la Generalitat i del compromís que esperen tancar amb el Ministeri. 

Imatge de la trobada d’aquest dimarts entre els màxims responsables de Territori i l’alcalde d’Olot (Pau Masó)


La visita d’aquest dimarts ha estat encapçalada pel secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, i el Director General, Xavier Flores. La cita ha servit per presentar els estudis informatiu i d’impacte ambiental del tram est i nord de la variant d’Olot a diferents col·lectius de la ciutat. Uns informes que, finalment, sortiran a exposició pública el setembre. La visita, però, també ha servit per recollir el compromís de la Generalitat pel que fa al següent pas dels estudis: el projecte constructiu. Gavin ha afirmat que la Generalitat té “tots els recursos” necessaris perquè els documents previs a les obres tirin endavant un cop acabi l’exposició pública dels estudis preliminars.

 

A més anys vista, també es comença a plantejar com es finançarà l’obra. Ja s’ha posat preu al traçat total de Bracons a l’A-26: costaria 272 milions, cinquanta més del que s’havia dit fins ara. A l’hora de parlar de com es pagarà aquest total, Gavín no es mulla tant, però explica quines hauran de ser les dues fonts d’inversió.

 

El pla de reactivació de la Generalitat preveu gairebé 32.000 milions d’euros d’inversió, però no està programat. Gavín també ha explicat que els tècnics del Ministeri de Foment estan al cas dels estudis que s’han presentat i del procés que està seguint la infraestructura. Un procés que ara passa per definir els traçats idonis. Un cop s’hagin definit, caldrà fer el projecte constructiu que entrarà més a fons en el traçat escollit. Aquest projecte es preveu que s’iniciï a l’estiu del 2021 i, l’opció més optimista, és que les màquines puguin trepitjar el terreny el 2022.

Respon