La Generalitat preveu desbloquejar “el tràmit administratiu” de les variants d’Olot i les Preses aquest 2020

És una de les conclusions a les que s’ha arribat en la reunió d’aquest dijous entre Territori i la plataforma No és un vial. El Departament també s’ha compromès a mesurar la contaminació de l’avinguda Sant Jordi, com a molt tard aquesta primavera.

La plataforma ‘No és un Vial’ es va reunir amb Territori (No és un Vial)

Des de la plataforma veïnal han valorat positivament la reunió d’aquest dijous a Barcelona. A la trobada hi han assistit quatre representats del col·lectiu olotí, als quals han pogut parlar amb el secretari i el director d’Infraestructures i Mobilitat, l’Isidre Gavin i en Xavier Flores. Un dels portaveus de No és un vial, Ton Torné, valora d’aquesta manera la reunió, en declaracions a Ràdio Olot.

 

 

Els integrants de la plataforma van fer arribar més de 7.000 signatures a Territori (No és un Vial)

La Generalitat ha traslladat als veïns la voluntat de resoldre aquest 2020 els tràmits administratius de la variant d’Olot i de les Preses. Això significa que els estudis informatius de la variant presenca i del tram nord d’Olot estiguin enllestits abans d’acabar l’any.

 

Reduïr la contaminació

Els representants del Departament de Territori també han explica que estan estudiant, de forma molt prematura, possibles mesures o alternatives per al trànsit pesant que circula per l’avinguda Sant Jordi. De moment, però, en el que sí s’ha compromès Territori és en mesurar la contaminació de l’avinguda, com a molt tard, el segon trimestre d’aquest any.

 

Tant Isidre Gavin com en Xavier Flores han expressat, també, la voluntat de venir un dia a Olot per explicar el projecte de la variant a la ciutadania.

La d’aquest dijous ha estat la primera reunió de la plataforma amb la Generalitat. Els veïns de l’avinguda Sant Jordi estan a l’espera d’una segona trobada, en aquest cas, amb el director dels Serveis Territorials d’Interior a Girona, l’Albert Ballesta. Aquesta reunió encara no té data i servirà per tractar amb més profunditat una de les demandes improtants de la plataforma: la restricció del trànsit pesant.

Respon