La Generalitat també vol que Foment separi la variant d'Olot del traçat a Bianya

El Govern aposta per excloure la Vall de Bianya de la proposta de traçat per a la variant d’Olot que ha fet el Ministeri de Foment. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, veu amb bons ulls la proposta de “solució zero” que fa l’ajuntament.

Santi VIla a la Vall de Bianya

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha recordat que els estudis informatius del nou traçat de l’N-260 han aixecat malestar al territori perquè afecten un tram d’alt valor ambiental i agrícola. Vila es posa al costat dels alcaldes i del consell comarcal i reclama que “es disgreguin” els projectes perquè es pugui construir aviat la reivindicada variant que ha de descongestionar Olot però es deixi per a més endavant la decisió sobre què cal fer al tram de la Vall de Bianya. El conseller veu amb bons ulls la proposta de “solució zero” que fa l’ajuntament.

La Vall de Bianya aposta per “l’alternativa zero”, és a dir, en aprofitar infraestructures ja existents -com la que ofereix la connexió amb el túnel de Bracons- i connectar Olot amb Ripoll per una altra via de gran capacitat, deixant la carretera actual com a comarcal. L’alcalde de la Vall és Santi Reixach. Això, però, és ara a les mans del Ministeri de Foment. Santi Vila està convençut que, entre tots, sabran trobar el “consens suficient” per poder satisfer les necessitats de cada territori.

Respon