La pressió dels sectors implicats obliga l’Ajuntament de la ciutat a recuperar l’Olotx2

Es farà del 14 al 16 de febrer, gràcies al suport dels gremis que assumiran part del cost de la iniciativa i que farà que l’Ajuntament només n’hagi de pagar una tercera part. Ara bé, serà l’última edició de l’Olot x 2 com l’hem conegut en els darrers vuit anys, ja que els promotors estan decidits a donar-li un nou caire l’any vinent.


Amb la reducció del pressupost municipal, l’Ajuntament d’Olot va anunciar la suspensió de la majoria de les fires que es feien a la ciutat durant l’any i que depenien de promoció econòmica. La mesura afectava també l’Olot x 2. Immediatament, l’Associació d’Hostalatge, els comerciants d’Olot, els placers de la Plaça Mercat i Turisme Garrotxa es van reunir amb l’Ajuntament per intentar recuperar la proposta, ja que molts dels seus associats hi comptaven per fer front a un mes de febrer especialment fluix en vendes. Després de diverses trobades, les parts han acordat recuperar-la, reduint els 30 mil euros que costava a la meitat. L’Ajuntament només en pagarà 10 mil mentre que la resta, anirà a càrrec dels gremis, tal i com ha explicat el regidor de promoció econòmica, Estanis Vayreda.

 

La presidenta de Turisme Garrotxa, Maria Vidal, ha destacat que el sector no es podia permetre el luxe de perdre l’Olot x 2 perquè és una activitat promocional molt important per tota la comarca.

 

Representants de tots els sectors implicats en la campanya de l’Olotx2


Cal reinventar la campanya

L’Olot x 2 va néixer ara fa vuit anys en un context de crisi econòmica. La idea era oferir dos productes al preu d’un. Això, que per molts negocis no era rendible, era una inversió important en promoció. És el cas dels establiments de l’Associació d’Hostalatge. El seu president, Gerard Xifra, diu que la iniciativa permetia al sector moure diners en un mes complicat. Ara, però, diu Xifra, això ha canviat i per aquest motiu cal fer-ne un replantejament.

 

Els comerciants d’Olot reconeixen que l’Olotx2 és un bon revulsiu pel sector, molt aturat després de les rebaixes. El president de l’ACO, Jordi Rovira, esperona als seus associats a participar-hi i a fer-ho ben fet.

 

Durant l’Olotx2, la Plaça Mercat ofereix dos quilos de producte al preu d’un. El seu president, Jordi Vilarrasa, ha destacat que durant aquell cap de setmana la promoció que fan repercuteix directament en el retorn del client.

 

L’Olot x 2 tindrà lloc el cap de setmana del 14 al 16 de febrer. Com és habitual, s’espera que els hotels i restaurants de la comarca pengin el cartell de complert, ja que l’afluència turística que arriba de tot Catalunya és molt important. La reducció de pressupost farà la mostra menys visible en grans mitjans, una mesura que esperen compensar amb més presència a les Xarxes Socials.

Respon