La ràdio guanya oients joves

En els darrers cinc a anys, ha augmentat un 20% el nombre de joves d’entre 14 i 19 anys que escolta de manera habitual la ràdio. Aquest increment juntament amb el del percentatge de persones que accedeixen a la programació de les emissores convencionals a través dels smartphones són dues dades que apunten cap a la recuperació, també econòmica, d’un sector que ha patit una forta crisi però menor que la resta de mitjans de comunicació.

micro radio

Ho diu l’informe sobre el sector que ha fet l’Observatori de la ràdio a Catalunya  de la Universitat autònoma de Barcelona. La crisi ha afectat els ingressos i les plantilles de les principals emissores però els que han sobreviscut demostren, segons els autors de l’estudi una fortalesa i una determinació absoluta per continuar fent ràdio a Catalunya. La principal dada per a l’esperança, l’increment d’oients entre el públic més jove.

El públic més jove segueix sobre tot les emissores musicals i busca sobre tot un prescriptor de continguts: algú que l’ajudi a triar d’entre l’amplíssima oferta de grups i tendències musicals a les que pot accedir per molts canals. Aquests joves són en part els que expliquen l’increment del consum de la ràdio a través del mòbil que ha passat del 9 al 15 per cent en només 4 anys.

Ràdio Olot

En el cas de Ràdio Olot, el darrer EGM assenyala que el gruix del públic té més de 25 anys i és de classe mitjana-alta. Si mentre a les ones predomina el públic femení, a les xarxes socials passa el contrari i els homes són majoria al Facebook. Precisament a través del web i les xarxes socials s’ha aconseguit rejovenir l’audiència i incorporar a la llarga nous oients a l’antena de Ràdio Olot. Les dades més fiables de seguiment són les de les xarxes socials i pàgina web que demostren que el públic cada cop és més jove. Per exemple, al Facebook, la majoria de seguidors es troben en la franja per sota dels 44 anys i la secció de podcasts està sempre entre les pàgines més vistes de la ràdio, el que revalida que s’estan creant nous hàbits de consumir aquest mitjà.

Respon