La Teisa ha reduït més del 90% els passatgers durant la quarantena

El TPO i les línies de llarga distància són les que més han notat aquest descens. També s’han adoptat mesures per evitar contagis entre els seus clients i treballadors. A partir d’aquest dijous el transport públic és gratuït i s’ha reduït a un terç la seva capacitat.

L’estació d’autobusos d’Olot (David Planella)

A la Garrotxa, el TPO manté actiu la meitat del servei amb horaris especials i les línies de llarga distància han vist com s’ha desplomat la demanda, fins al punt que la majoria van buides o amb, com a molt, un passatger. Tot i això, el gerent de la Teisa, Àlex Gilabert, explica al ‘5 Minuts Més’ de Ràdio Olot que també hi ha serveis que han augmentat.

 

Mesures dins els autocars

Des de Teisa han pres algunes mesures preventives per evitar el contagi del coronavirus. Encara no han rebut les mascaretes per treballar amb seguretat, però el seu gerent explica que es fa una neteja de l’autobús després de cada sortida.

 

Des d’aquest dijous el transport públic del país és gratuït. A més, des del principi de l’estat d’alarma, les institucions van limitar la capacitat del servei a un terç. Una mesura, que segons Gilabert, “fins fa uns dies era poc clara”.

 

De moment, l’únic servei que no dona la Teisa durant el confinament és el transport escolar. Estan estudiant eliminar també el servei de cap de setmana. Gilabert ha assegurat, però, que la màxima prioritat és conservar la feina als més de 300 treballadors que tenen.

Respon