La variant d’Olot respectarà la Llei del Canvi Climàtic, segons la Generalitat

La variant d’Olot respectarà la Llei del Canvi Climàtic. Ho afirma el director general d’Infraestructures. Xavier Flores diu en una entrevista a Ràdio Olot que la infraestructura garrotxina haurà de passar per la secretaria de medi ambient i l’Oficina del Canvi Climàtic. Aquests organismes tindran l’última paraula per determinar si es compleix. Flores també explica que la declaració d’impacte ambiental del túnel de la Pinya ja es considera dins del tram nord de la variant olotina i per tant es revisarà en el procés actual.

Xavier Flores
I és que la declaració ambiental del projecte constructiu del túnel de la Pinya hauria caducat, tal com indica l’estudi informatiu de la variant d’Olot publicat aquesta tardor. Però el director general d’Infraestructures assenyala que el document ambiental del túnel es revisarà juntament amb el tram nord de la variant olotina, ja que els últims informes porten els dos trams a anàlisi.

En aquesta línia, Flores assegura que qualsevol necessitat ambiental que quedi pendent en els estudis de les variants de les Preses i Olot s’introduirà des de la secretaria de Medi Ambient i l’Oficina del Canvi Climàtic.

El director general d’Infraestructures de la Generalitat defensa que la variant d’Olot compleix “perfectament” les demandes de la Llei del Canvi Climàtic publicada el 2017.

Un dels actors que més oposició ha mostrat a la variant olotina és Salvem les Valls. L’entitat ecologista assegura que la infraestructura incompleix la llei climàtica i demana fer la carretera d’un carril per sentit. Respecte a això, Flores creu que, seguin la tònica dels estudis tècnics, el tram olotí caldrà que sigui de 2+2 per la demanda de mobilitat. El representant de Territori deixa clar que la Llei del Canvi Climàtic s’ha tingut en compte en la redacció dels estudis de la variant olotina.

One Response to “La variant d’Olot respectarà la Llei del Canvi Climàtic, segons la Generalitat”

  1. Stephan Schneider

    Una suggerència: publicar una animació en 3D com seria la variant 2×2, això a França es obligatori, perquè els ciutadans es puguin fer una idea com quedarà el pla de dalt i el Pla de baix amb aquesta enorme infraestructura. I publicar els costes de mantenimient.
    Les infraestructures sobredimensionada com els AVE, autovies molts llocs en Espanya és converteixen després en lastre. Des de Catalunya no estem criticant justament això?
    Una variant 1×1, tal com s’està fent cada vegada més en altres països, no seria molt més adequada per l’erari públic?
    Atentament. Dr. Stephan Schneider.

    Respon

Respon