En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

La variant i l'AP-7: què passarà quan l'autopista sigui gratuïta?

L'eliminació dels peatges hauria d'evitar que la variant sigui un corredor internacional
| 16 de desembre de 2020
La variant i l'AP-7: què passarà quan l'autopista sigui gratuïta?

La gratuïtat de l’AP-7 evitarà que la variant d’Olot sigui un corredor internacional. Ho afirma l’enginyer de ponts i camins, Jordi Parés, en una entrevista a Ràdio Olot. Parés diu que, dins la incertesa sobre el futur de l’autopista, es pot preveure que, com ha passat a Salou, la carretera catalana segueixi sent gratuïta i això afavoreixi el seu ús. 

L'actual carretera de les Preses (Pau Masó)


La construcció de les dues variants a les Preses i Olot alliberarà les restriccions a Bracons que, a hores d'ara, només permeten la circulació de camions amb origen i/o destí la Garrotxa. Això ha fet créixer la preocupació sobre si la variant d’Olot es podria convertir en un corredor internacional. Però a tot plegat, cal afegir-hi un altre factor: la futura gratuïtat de l'AP-7.  Una de les primeres qüestions que assenyala l’enginyer Jordi Parés i autor de l’estudi de trànsit de la variant d’Olot és que el gran volum de vehicles que utilitzarà la futura carretera garrotxina serà trànsit intern. En segon lloc, Parés també diu que la gratuïtat de l’AP-7 a partir de l’1 de setembre del 2021 ha d’afavorir el pas de vehicles per l’autopista.

 

El fet que l’AP-7 i l’AP2 siguin aviat gratuïtes hauria d’evitar que els turismes i camions passin per la Garrotxa per anar de Saragossa a França. Falta poc menys d’un any per l’alliberament total de l’AP-7 i encara no està clar si hi haurà un model de pagament que recaurà sobre els conductors. De moment, al tram Salou-València que es va obrir l’1 de gener d’aquest any, no s’hi han instal·lat mesures recaptatòries. Segons Parés, això pot indicar que tampoc n’hi haurà a partir del setembre que ve.

 

Actualment, segons un estudi fet pel Departament de Territori l’any passat a través de càmeres lectores de vehicles, per Bracons hi passen diàriament (en un dia feiner) 1.380 vehicles de pas, és a dir que no tenen origen ni destí Olot. Representen un 18% del trànsit total dels túnels i molts no arriben a la capital garrotxina, ja que a la ciutat el trànsit de pas és de només l’11%. Un de cada quatre vehicles de pas que circula per Bracons són camions.

Comparteix a: 

També et pot interessar

La Pinya tindrà un nou dipòsit d’aigua amb una capacitat de 10.000 litres

A banda d’aquesta infraestructura, es soterrarà el sistema de canalització actual que es va renovar aquest estiu

L’Ajuntament de Sant Jaume de Llierca descarta, per ara, la possibilitat d’ubicar una piscina coberta a la Brutau

Diuen que no és el moment d’abusar del consum excessiu d’aigua davant la sequera existent a tot el planeta

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum