L'Associació de Comerciants d’Olot fa una valoració “dolenta” de la campanya de Nadal

Diu que ha estat “irregular” a causa de les restriccions i els confinaments perimetrals. Segons el sector, l’impacte de les mesures ha estat més o menys. L’àmbit de la roba i complements és el que més ho ha patit, en canvi, el sector de l’alimentació se n’ha vist beneficiat. Pel que fa a les devolucions, l’Associació garanteix que hi haurà més temps per fer-les. 


El comerç ha viscut pràcticament tota la campanya de Nadal amb un confinament comarcal. Una situació que, en un principi, podia reforçar la compra al comerç local, però que també té handicaps com Internet o la pèrdua del públic de fora la comarca. Amb aquestes circumstàncies, el president de l’Associació de Comerciants d’Olot, Jordi Rovira, valora d’aquesta manera la campanya de Nadal.

 

En general, els sectors no essencials són els que s’han vist més perjudicats en aquesta campanya de Nadal. En canvi, l’àmbit de l’alimentació se n’ha vist beneficiat. Rovira també indica que el confinament comarcal ha evidenciat la dependència del comerç olotí del públic de fora la Garrotxa.

 

Segons una enquesta feta el 2017 per l’Associació de Comerciants, el públic d’Osona i el Ripollès representa un 30% dels clients.

Devolucions assegurades

Rovira explica que tot i el confinament municipal, les devolucions de productes comprats per Nadal es podrà fer amb normalitat.

 

El confinament municipal i el tancament del comerç en cap de setmana ha arribar en l’època de rebaixes. L’Associació de Comerciants d’Olot diu que estudiarà la possibilitat d’allargar el període de descomptes depenent de l’evolució de les mesures i la pandèmia.

Respon