L’Olotx2 sedueix els barcelonins

Són el principal públic que visita la Garrotxa durant el cap de setmana de promocions que s’organitza a la comarca. Aquest any, però, van créixer els visitants de la demarcació. Pel que fa a l’impacte econòmic, l’Olotx2 ha perdut pistonada respecte a l’any passat. Aquesta edició s’estima que l’impacte va ser de 435.000 euros, un 7% menys que el 2018.


La lleugera disminució també es va notar, sobretot, a les xifres d’ocupació. Enguany han estat un 5% per sota de les de l’any passat. El 2018 els allotjaments es van omplir en un 85%, i aquesta edició ho han fet en un 80. Segons l’Ajuntament, aquest descens es podria explicar per l’augment de visitants de comarques més properes. Aquest 2019 han crescut els visitants de la demarcació. Malgrat l’increment de visitants gironins, la majoria segueixen venint de les comarques de Barcelona. El regidor de Promoció Econòmica, Estanis Vayreda, diu que l’Olotx2 es gaudeix a parts iguals entre ciutadans locals i visitants.

Menys impacte econòmic

Pel que fa a l’impacte econòmic de l’edició d’enguany, es xifra en 436.000 euros. Això és un retorn de 12 euros per euro invertit. Malgrat un descens de 30.000 euros respecte a l’any passat, Vayreda assenyala que ja fa anys que la xifra no baixa dels 400.000.

 

Amb la suma de les seves 7 edicions, l’Olotx2 ja ha generat un impacte econòmic total de 2’4 milions d’euros. Des de l’any 2013 la campanya ha generat més de 68.000 àpats i més de 7.500 estades.

Respon