En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

Més consultes però menys reclamacions a l’Oficina de Consum de la Garrotxa

Un símptoma, segons els seus responsables, de que cada cop els usuaris estan més al cas i informats dels seus drets
| 22 de febrer de 2017
Més consultes però menys reclamacions a l’Oficina de Consum de la Garrotxa

Un símptoma, segons els seus responsables, de que cada cop els usuaris estan més al cas i informats dels seus drets. Per primer cop, llum aigua i gas passen per sobre de la telefonia en companyies que generen més queixes.

La presentació de la memòria d'aquest any (Jordi Altesa) 

El nombre de consumidors atesos ha pujat un 4,5% mentre que el nombre de reclamacions ha baixat un 8,3%. De fet, de les 3.125 visites fetes el 2016 a l’Oficina de Consum de la Garrotxa només s’han presentat nou queixes i una sola denúncia. Unes dades que demostren, segons la directora de l’Agència de Consum de Catalunya, Montserrat Ribera, que la Garrotxa va pel bon camí en protecció dels consumidors.

Els subministres bàsics, els primers

De les reclamacions destaca que per primer cop els subministres bàsics han destronat la telefonia com a principal motiu. Un 32,26% de totes les reclamacions tramitades anaven relacionades amb companyies de llum, gas i aigua per pràctiques abusives, visites a domicili o facturació errònia. La directora de l’Oficina de Consum de la Garrotxa és Anna Beltran.

El que s’ha notat a finals d’any que està creixent de nou són les reclamacions pels serveis financers. Van ser destacats en el seu moment pel tema de les participacions preferents i ara creix per les sentències de clàusules sòl. Beltran defensa que la millor tasca que es pot fer té a veure amb la prevenció i per això aquest any s’ha impulsat aquesta part.

Per poblacions, Olot és la que acumula més reclamacions: un total de 364. Segueixen Sant Joan amb 29, les Preses amb 17 i Castellfollit amb 12.

Comparteix a: 

També et pot interessar

El programa d'eficiència energètica GarrotxaDomus permet una reducció de 250 tones de diòxid de carboni anuals

Per a aquest 2023, s'espera que l'arribada dels ajuts procedents dels Next Generation doni un nou impuls al GarrotxaDomus.

La Garrotxa tanca l’any amb un descens de l’atur del 0’3% i se situa al 6’66

Les dades continuen demostrant que el nombre d’aturats és molt baix i que continua havent-hi un atur estructural difícil d’aturar

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum