Més de la meitat dels comerços d’Olot no tenen pàgina web

L’adaptació als nous temps és un dels reptes més importants que afronten els comerciants de la ciutat. Un 72% dels botiguers són a les xarxes socials, però la majoria admet que són poc actius. Des de l’Associació de Comerciants, remarquen que cal buscar l’equilibri sense perdre la proximitat. 

Només el 41% de les botigues d’Olot tenen pàgina web (Pau Masó)


Les compres per Internet s’han multiplicat els últims anys i això ha fet que les botigues de tota la vida hagin vist néixer una competència molt important en el sector. El comerç local ha estat el que més mal parat ha sortit d’aquesta influència electrònica. Les compres des de casa han tret gent de les botigues i això repercuteix a la facturació. Des de l’Associació de comerciants d’Olot centren esforços perquè ningú es quedi enrere i els botiguers aprenguin a conviure amb les compres online. Ho explica el regidor de Promoció Econòmica, Estanis Vayreda.

 

Segons l’última enquesta que va fer l’Ajuntament l’any 2017, més de la meitat dels comerços d’Olot no tenen pàgina web. Només quatre de cada 10 en tenen i el 30% d’aquests se l’han fet en els dos últims anys. El portaveu de l’ACO, Àngel Girona, afirma que falta pedagogia.

 

Un 72% dels comerços de la ciutat són presents a les xarxes socials, però la majoria estan inactius. Els que les fan servir, utilitzen sobretot, Facebook i Instagram. Només un 25% té Twitter. Per seguir coneixent el sector del comerç d’Olot, l’Ajuntament engega una nova enquesta sobre els consumidors. A través d’ella espera treure noves conclusions per descobrir amb quines línies de futur cal treballar.

Respon