Les obres de la variant d’Olot començarien pel túnel de la Pinya

És el tram més complicat de la infraestructura i el que ara mateix està més avançat. Ja té un projecte redactat i ha passat tots els informes. Es tracta de la connexió entre Olot i les Preses a través de la muntanya de la Pinya. Aquest juliol els alcaldes s’han reunit amb la Generalitat per tancar el traçat d’aquest sector que començaria a construir-se l’any que ve.

En blau, el tram de les Preses que espera els estudis d’impacte; en verd, el tram de Codella a l’Hostal del Sol, l’únic a punt per iniciar les obres; i en vermell, el tram de l’Hostal del Sol que pertany a Foment i que està encara per determinar

Consisteix en un túnel de dos quilòmetres i mig amb una galeria central d’emergència. És la part que connecta la variant d’Olot amb la de les Preses i que va des de l’Hostal del Sol fins a Codella. És el tram més avançat i que ja ha passat els informes d’impacte mediambiental. Es preveu que de cara a l’any que ve es licitin les obres i per tant la construcció de les variants garrotxines comenci per aquí.

Aquesta és una de les conclusions que van arribar els alcaldes de les Preses, Vall d’en Bas i Olot en l’última reunió amb la Generalitat. Va ser una trobada fa poques setmanes on hi va participar l’exsecretari de mobilitat, Ricard Font, i altres tècnics de l’administració catalana. Ho explica l’alcalde de la capital garrotxina, Mia Corominas.

El túnel d’Olot està pendent de la licitació de les obres que podria produir-se l’any que ve. Mentrestant la variant de les Preses i la Vall d’en Bas seguirà aquest any amb els tràmits públics i el 2019 podria produir-se l’aprovació definitiva i la licitació final.

El tram que depèn de l’estat

Queda per definir el calendari del tram de variant d’Olot que correspon a l’estat espanyol. És el de l’Hostal del Sol. Corominas explica que ja han demanat hora a Foment per trobar-se amb els nous responsables del govern de Pedro Sánchez.

Els acords consistien en cedir a la Generalitat la redacció dels estudis d’impacte i un cop fet això, Foment pagués la seva part corresponent de l’obra. El pròxim pas administratiu que viuran les variants garrotxines és l’exposició pública de l’estudi informatiu de la variant de les Preses i la Vall d’en Bas. Això serà a l’octubre i permetrà posar a debat el traçat presenc. L’objectiu final és que el 2022 la infraestructura estigui completada.

Respon