Olot s'acosta a la mitjana de sinistralitat viària

Tot i això, la capital de la Garrotxa encara es manté per sobre. Els atropellaments continuen sent l’assignatura pendent: han baixat però tímidament. El consistori creu que les millores fetes en la xarxa viària són més importants que l’amenaça de multa.

IMG-20150224-WA0003

L’últim accident, al centre d’Olot, quan un cotxe va bolcar després d’atropellar dos vianants (Constantin Enache)

A hores d’ara Olot està un 15% per sobre de la mitjana catalana amb accidents, però fa 4 anys n’estava a una distància de més del doble. En canvi, els atropellaments han baixat però tímidament en 4 anys i continuen en dades elevades. Una situació que es va considerar problema i per això s’han impulsat campanyes de conscienciació a més d’un pla de xoc amb mesures a la via pública. Pel regidor de mobilitat, Josep Ferrés, el que compta és que s’hagi pogut marcar una tendència a la baixa.

Pel què fa als motius, Ferrés creu que tenen més pes les  mesures fetes a la via pública que no pas les multes de radar. Ho argumenta perquè des de fa 5 anys hi ha els mateixos punts i la taxa de conductors que sobrepassen la velocitat permesa és d’un 5%. Per això creu que la velocitat no és tan problema com sí que ho són les distraccions o els mals hàbits.

Les dades són positives també perquè aconseguir reduccions és un procés lent que demana de temps. Per això Ferrés creu que no es pot cantar victòria i cal perseverar en fer les millores necessàries a la via pública i en seguir conscienciant. Aquests darrers anys s’han fet campanyes de conscienciació com la de “tots som vianants” i també mesures a la via pública com el repintat de passos, l’eliminació de places de pàrquing o de millora de la il·luminació.

Respon