Olot trucarà la gent gran de la ciutat per detectar necessitats durant el confinament

En total són 4.300 veïns de més de 70 anys. A més, també s’ha obert una línia telefònica gratuïta per ajudar a les persones a gestionar emocionalment la situació d’alarma.


La gent gran és un dels col·lectius més vulnerables davant el risc de contagi. Es recomana que a banda de les rutines diàries de la casa, preparar àpats saludables i moure’s per l’interior del domicili també és important parlar cada dia amb les persones de confiança i expressar les preocupacions que hi puguin haver. Per això, aquest divendres comencen les primeres trucades que s’allargaran fins a la setmana que ve. Ho explica l’alcalde d’Olot, Pep Berga, a aquesta emissora.

 

Ja s’han fet algunes trucades de prova i aquestes són algunes de les necessitats que han sortit.

 

Des de l’Ajuntament d’Olot també informen de la posada en marxa d’un servei d’atenció psicològica per telèfon per donar suport a les persones que ho necessitin. Es vol acompanyar els ciutadans de totes les edats que estiguin passant per situacions traumàtiques i aquelles que pateixin situacions d’estrès o malestar psicològic. Els responsables d’aquest servei seran professionals del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa amb el suport de Dipsalut. El número de telèfon és el 972 27 91 51. Es tracta d’un servei gratuït que funcionarà de dilluns a divendres de 9h. del matí a la 1h. del migdia i de les 16h. a les 19h. de la tarda.

Respon