Professors i alumnes en confinament: “És un estrès, hem perdut horaris”

Aprenentatge i adaptació. Són les paraules més repetides per professors, alumnes i familiars després del primer mes d’educació a distància. Tres directors de centres olotins consultats per Ràdio Olot diuen que no ha estat fàcil per a ningú i que han anat millorant setmana a setmana. Tots troben a faltar les aules i, sobretot en educació infantil i primària, es considera imprescindible recuperar les classes presencials.

Els professors s’han trobat amb molt de “treball invisible”

 

Són els directors dels instituts Bosc de la Coma i Garrotxa d’Olot, Marc Nicolau i Jordi Antiga. Tots dos coincideixen a dir que el primer mes d’educació a distància ha suposat per a totes les parts un aprenentatge constant. Professors, alumnes i familiars s’han hagut d’adaptar a una situació que no ha estat fàcil. L’ordinador i algunes plataformes online s’han convertit en eines de treball imprescindibles.

 

Treball invisible

Tampoc no ha estat fàcil, diu Jordi Antiga, gestionar el nou dia a dia. Els professors s’han trobat amb un volum molt gran de treball invisible; en altres paraules, han hagut de fer molta feina que no es veu. La directora de l’escola del Morrot, Alicia Berga, diu que han passat a treballar “24 hores al dia”.

 

Molts professors mantenen el contacte amb alumnes a través de videoconferències (Pau Masó)

A casa, l’organització és molt important, també per als alumnes. Cada setmana tots reben un seguit de tasques per fer i mantenen el contacte amb els professors a través de videconferències de suport. Es fa així als instituts Garrotxa i Bosc de la Coma, tal com expliquen els seus directors.

 

“Mai es podrà substituir la presència de la persona” 

A l’escola del Morrot, tenen alumnes de fins a sisè de primària. Els mecanismes són els mateixos, però com que tracten amb nens més petits, en el seu cas, les tasques no són obligatòries, sinó voluntàries, i poden triar quines fer i quines no.

 

Per a la directora de l’escola del Morrot, Alícia Berga, les classes presencials en l’educació infantil i primària són imprescindibles. Reconeix que alguna de les eines de treball que s’utilitzen ara es poden quedar per al futur, però espera recuperar el treball a l’aula.

 

Ningú no sap com seran les classes del futur. De moment, les escoles i els instituts han superat el primer mes d’educació a distància i afronten el segon i últim. Si res no altera el calendari marcat, el curs escolar s’hauria d’acabar el 19 de juny.

Respon