Restaurants i comerços demanen “tranquil·litat i prudència” a l'hora d'adaptar els locals

Fan una crida a la prudència davant l’augment d’ofertes d’empreses de desinfecció i metacrilats. Asseguren que n’hi ha que volen aprofitar la situació i per això creuen que cal evitar inversions innecessàries i preus abusius. La venda de metacrilat s’ha disparat els últims dies.

Les mesures d’higiene seran clau per poder reobrir algunes terrasses (ACN)

A la fase 1 els bars i restaurants ja podran obrir el 50% de les seves terrasses, tot i que no serà fins a la fase 2 quan es podrà utilitzar l’interior dels establiments. També es preveu que els comerços puguin obrir els seus locals, però amb “mesures estrictes de seguretat” i amb l’aforament limitat.

Tot plegat ha portat als botiguers i restauradors a haver de preparar l’establiment a corre-cuita. Mampares, productes higiènics o equips de protecció són elements que a hores d’ara van molt buscats pel sector del comerç i la restauració. Però, des de l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa alerten de no caure en una guerra de preus. El seu president és Gerard Xifra.

 

“T’ofereixen molts productes, però encara no n’hi ha d’específics”

El president de l’Associació de Comerciants d’Olot, Jordi Rovira, també diu a aquesta emissora que les botigues reben més ofertes que mai d’empreses especialitzades amb desinfeccions de locals.

L’augment de la demanda i la immediatesa ha fet que algunes empreses puguin aprofitar-se de la situació. Xifra diu que cal tenir consciència que adaptar el local és una inversió molt important en un moment molt incert.

El sector del metacrilat triplica vendes

Des de l’altra banda, el gerent d’una de les empreses de metacrilats d’Olot, Lluís Clavaguera, diu que s’estan trobant amb falta de material per fabricar mampares. Clavaguera també explica que les vendes s’han triplicat.

 

A causa d’aquesta incertesa, en Lluís, per exemple, han decidit no ampliar la plantilla, tot i haver triplicat la producció de mampares.

Respon