Salvem les Valls veu l’estudi de la variant d’Olot “sobredimensionat” i planteja portar-lo als tribunals

L’entitat ecologista, juntament amb el Centre per a la Sostenibilitat Territorial, critica que l’estudi de trànsit utilitza increments que no tenen en compte les polítiques públiques de reducció de la mobilitat. Creuen que l’estudi s’ha fet per justificar el 2+2. 

Foto: Pau Masó


L’estudi de trànsit fet aquest 2020 projecta un escenari futur en què hi haurà un creixement del trànsit de l’’1,44% anual, però aquest tant per cent s’anirà reduint amb el pas del temps arribant a un 1,08 al 2044. Quan l’estudi exposa aquests increments, se centra en el trànsit diari que tindrà la futura variant, no parla de dins la ciutat (on es preveu una reducció important, ja que el trànsit es traslladarà fora la vila). Per preveure quin serà l’augment de vehicles, el document utilitza “paràmetres conservadors”, diu, del Ministeri de Foment de l’any 2014. Segons, Salvem les Valls, però, aquest índex del Ministeri no s’ajusta al que ha de ser el futur de la mobilitat. Un dels portaveus de l’entitat i també representant del Centre per a la Sostenibilitat Territorial és Llorenç Planagumà.

 

Salvem les Valls creu que els volums de trànsit de l’estudi estan “sobredimensionats” i no tenen en compte les polítiques públiques de reducció de la mobilitat. Segons Planagumà, el document ha fet previsions altes, per així justificar el doble carril.

 

Fins a 24.600 vehicles diaris

L’estudi diu que per la variant d’Olot podrien passar fins a 19.600 vehicles diaris el 2024 i 24.600 el 2044. Són xifres més baixes que les que s’havien previst el 2009 abans dels túnels de Bracons. Però, per Salvem les Valls no són suficients i per això l’entitat ja ha presentat al·legacions al projecte i ho ha fet contrarestant les dades de l’estudi de trànsit amb valors molt més baixos que tenen en compte condicionants com el foment de la bicicleta o el transport públic i que, segons la plataforma, l’estudi no analitza. Planagumà diu que si no es corregeixen els volums de trànsit que preveu l’estudi, es podria arribar als tribunals.

 

Salvem les Valls està d’acord amb la necessitat d’una variant a Olot que ha de permetre treure el trànsit de dins la ciutat. Però aposta per atacar la mobilitat amb polítiques que redueixin l’ús del vehicle privat i això comporti, també, unes infraestructures viàries menys voluminoses. L’entitat veu possible i diu que lluitarà perquè la variant d’Olot es construeixi amb només un carril per sentit.

 

Respon