Sant Joan estrena una app per millorar la comunicació amb els ciutadans

Sant Joan les Fonts posa en marxa una aplicació mòbil per tenir contacte directe amb la ciutadania. L’ajuntament s’ha adherit a l’app Smartvila, una eina digital que vol ser un nou canal de comunicació amb veïns i visitants.

app sant joan

Els creadors de l’app, l’alcade de Sant Joan i el regidor de comunicació i imatge corporativa (Sandra Sotillo)

L’Ajuntament de Sant Joan les Fonts s’ha convertit en el primer ajuntament de la demarcació de Girona en implantar l’aplicació Smartvila. Es tracta d’una app per a mòbils i tauletes que permet tenir un accés fàcil i directe tant a la informació sobre el consistori i el municipi, com als serveis municipals, l’agenda i el llistat d’entitats existents. El regidor de Comunicació i Imatge Corporativa, Josep Roca, creu que l’aplicació obre una finestra als santjoanencs amb l’ajuntament.

L’aplicació compta amb quatre mòduls: agenda, avisos, comerços i serveis públics. Des de l’agenda, l’usuari pot visualitzar quines activitats hi ha previstes al municipi, i a més a més té la possibilitat de filtrar-les per categories. Amb l’eina ‘avisos’, el vilatà podrà modificar quins avisos vol rebre i quins no; i des dels mòduls ‘comerços’ i ‘serveis públics’ disposarà d’un llistat de les entitats i establiments. El director de l’empresa Smartvila, Arnau Torrent, diu que l’aplicació pretén ser una xarxa de municipis a disposició de la ciutadania.

El preu de l’aplicació va a càrrec de l’ajuntament i depèn del nombre d’habitants del municipi que ho contracta. Un dels primers moments on pot fer més falta aquesta ‘app’ és amb la remodelació del Pont de Salt, que haurà d’estar tres mesos tancat d’aquesta tardor. L’alcalde del municipi, Joan Espona, diu que esperen que l’aplicació permeti als ciutadans estar informats en tot moment de la situació de l’obra.

L’aplicació és gratuïta i ja està accessible per a tots els aparells amb sistema operatiu Android i iOS. En breu s’espera que també la tingui Riudaura.

Respon