Sis de cada deu olotins prefereixen el supermercat abans que la botiga de proximitat per al dia a dia

Un estudi elaborat per Dinàmig mostra que les grans superfícies d’Olot passen per davant del comerç tradicional de la ciutat. Les botigues únicament superen els supermercats en productes d’equipament personal o de la llar. Aquest comportament s’accentua entre els joves: només un 20% compra al comerç tradicional olotí.

Les grans superfícies superen als comerços tradicionals.

Un nou estudi elaborat per Dinàmig ha revelat els comportaments dels garrotxins en matèria de consum. Una de les principals conclusions que s’extreuen del document és que a Olot els supermercats guanyen el pols al comerç tradicional, mentre que a la resta de la comarca és al revés. A la capital, al voltant del 60% de la població compra els productes del dia a dia a grans superfícies. El primer tinent d’alcalde de la ciutat, Estanis Vayreda, assegura però que els comerços de proximitat són una referència a la comarca i apunta que no estan renyits amb les grans superfícies.

 

De fet, l’estudi especifica que els ciutadans prefereixen el comerç tradicional per comprar productes d’equipament personal o de la llar i en canvi trien el supermercat per a l’alimentació i altres productes quotidians no alimentaris. Això, però, varia entre les edats: només el 8% dels joves compren el pa o la carn al comerç tradicional. El president de l’Associació de Comerciants d’Olot, Jordi Rovira, demana tenir més en compte aquest col·lectiu.

 

Pel que fa a la roba, la meitat dels garrotxins la compren a Olot i l’altre meitat ho fan fora de la ciutat. El centre comercial de referència per als garrotxins és l’Espai Gironès: un 70% assegura que hi compra habitualment.

Respon