Som Mobilitat deixa d'emetre 3,5 tones de CO2 en el seu primer any de vida a la Garrotxa

Som Mobilitat és la cooperativa que dona aquest servei i des d’aquest mes de juny ja compta amb tres cotxes. Amb la recent incorporació del tercer, la Garrotxa es consolida com la primera comarca en vehicles elèctrics compartits. 

Presentació de la cooperativa Som Mobilitat (Ràdio Olot)


Els dos vehicles de Som Mobilitat Garrotxa que funcionen a la comarca han deixat d’emetre 3,5 tones de CO2 entre l’1 de gener del 2018 i l’1 de gener del 2019. Un estalvi de gran impacte pel medi ambient. El primer vehicle compartit va arribar a la Garrotxa finançat pels mateixos socis de la cooperativa i el segon va ser fruit d’un acord amb l’Ajuntament d’Olot. Aquest mes de juny se n’hi ha sumat un tercer que podran utilitzar els treballadors del Consell Comarcal. Sergi Batlle és un dels socis de Som Mobilitat Garrotxa.

Un servei consolidat a la Garrotxa

3 dels 20 vehicles elèctrics que té actualment la cooperativa en l’àmbit català són a La Garrotxa. Això, segons Joan Naspleda de Som Mobilitat, permet afirmar que la comarca té “consolidat el primer servei de vehicles elèctrics compartits en una ciutat”.

 

Dos d’aquests tres vehicles estan reservats durant unes hores a la setmana pels treballadors de l’Ajuntament d’Olot i el Consell Comarcal, mentre la resta de la jornada estan disponibles pels socis de la cooperativa. Som Mobilitat vol anar més enllà i no ser només un “servei de lloguer de cotxes compartits”.

 

El Consell Comarcal està treballant perquè tots els municipis de la Garrotxa tinguin un punt de recàrrega de cotxes elèctrics. Actualment només n’hi ha a Olot, Beuda i Besalú.

 

Respon