Territori defensa els volums de trànsit que es projecten amb la variant d’Olot

El Departament ho fa dient que gran part de la mobilitat del futur serà elèctrica i que per tant, tot i haver-hi més vehicles, no vol dir que hi hagi més contaminació. El director general d’Infraestructures avala l’estudi de trànsit fet aquest any i demana que totes les opinions en contra de la variant estiguin fonamentades.

L’estudi de trànsit de la variant d’Olot publicat aquest 2020 (Pau Masó)


Xavier Flores diu que respecte a les valoracions de Salvem les Valls, però demana que tinguin “justificació”. L’entitat ha presentat al·legacions en contra del projecte i ha afirmat que la infraestructura està “sobredimensionada”.

 

L’informe de trànsit que s’adjunta en els estudis de la variant d’Olot preveu que el 2044 passin per la nova carretera uns 24.600 vehicles diaris. Flores defensa aquestes xifres amb l’argument que gran part d’aquests vehicles seran elèctrics.

 

“Els diferents escenaris hi són perquè puguin ser discutits des de la ciència”

L’estudi de trànsit preveu un augment anual del trànsit de l’1,44%.  També fa una hipòtesi de creixement exagerada amb un augment “optimista”, diu, de fins al 2,40%. Es tracta d’una projecció que s’agafa del Ministeri de Foment i que Flores admet que, a vegades ha funcionat, i d’altres no.

 

Una de les crítiques que s’han fet a l’estudi de trànsit de la variant és que no inclogués les polítiques públiques de mobilitat que es preveuen fer des d’ara fins que es construeixi la variant. Per Flores, la millora de la xarxa de carrils bici o del transport públic de la ciutat d’Olot són accions “complementaries” que “no posen en dubte” els números fets amb l’estudi de trànsit.

Respon