Una junta de seguretat local per tractar el tema dels atropellaments a Olot

L’alcalde d’Olot vol convocar-la. En només tres mesos, tres persones han mort d’aquesta manera. En declaracions a Ràdio Olot, admet que la ciutat té un problema amb la sinistralitat i demana precaució als conductors ja que en cas de col·lisió és el vianant qui té les de perdre.

El carrer Bisbe Lorenzana, on va produir l'atropellament (Jordi Altesa)

Mia Corominas vol agafar el toro per les banyes en el tema de la sinistralitat. Al ‘Fil Directe’ de Ràdio Olot no amaga que hi ha un problema amb el qual s’ha d’incidir des de l’administració. Tot i això, recorda que en almenys dos dels casos mortals, era el vianant el que o no va mirar o va travessar fora del pas de vianants. L’alcalde defensa diferents mesures que s’han pres de reorganització de la ciutat per tal de protegir el vianant i demana als conductors que siguin més prudents.

Tot i això, a banda de reclamar prudència, Corominas vol convocar una junta de seguretat local per fer un diàleg amb tots els cossos policials d’aquests i altres temes com els de la delinqüència i analitzar l’efecte de les càmeres de vigilància. Les estadístiques però no poden ser la base de la trobada perquè hi ha una trampa comptable: només es considera mort per accident de trànsit si ho passa fins a 24 hores després. A partir d’aleshores, deixa d’estar-hi considerat.

Ja el 2012, a Olot es va fer un pla de xoc de mesures per a combatre la sinistralitat i el problema que hi havia amb atropellament com campanyes de conscienciació i el repintat de passos de vianants.

Respon