El comerç d’Olot creu que té les eines suficients per superar la covid: “Està tot a les nostres mans”

Ho afirmen diversos botiguers de la ciutat en l’últim capítol de La Covid + Humana de Ràdio Olot. Creuen que la implicació dels ciutadans amb el comerç de proximitat ha augmentat i que la capital de la Garrotxa no deixarà de tenir l’atracció turística que té. Sobre Internet, admeten que és el gran repte, però l’entomen com un canal més de venda que cal adaptar sense perdre la presencialitat. 

Imatge d’arxiu (Pau Masó)


Confiança de la ciutadania, presència del turisme i entendre Internet com un canal de venda més. Aquests són els ingredients que segons els mateixos comerciants de la ciutat creuen que han de permetre superar la crisi de la covid al sector del comerç. Pel que fa a Internet, pensen que no s’ha d’escatimar i que els botiguers han d’utilitzar-lo com un altre canal. En parlen la Mireia Soy de Mango Olot, en Pep Colomer de la Casa Blava i en Miquel Fluvià de Fluvià Òptics.

 

Tots coincideixen, però, que cal que el sector hi aposti i que no es deixi d’invertir en una pàgina web, ja que internet “no és gratis”. També creuen que la ciutadania ha entès que també es pot comprar en línia a Olot i, així afavorir l’entorn.

 

En Miquel Fluvià és propietari de Fluvià Òptics des de fa més de vint anys (Pau Masó)


El comerç com un espai social

Respecte a la conscienciació de la ciutadania, en Francesc Montenegro de Twitting també assegura que la pandèmia ha reforçat l’aspecte social que tenen les botigues.

 

La Mireia Soy i en Francesc Montenegro durant el programa de la Covid + Humana gravat a Fluvià Òptics (Pau Masó)


Per últim, els botiguers creuen que si se segueixen impulsant campanyes i es millora la competitivitat en línia, Olot té una capitalitat que ha de permetre tenir un futur comercial.

 

Fins ara, no s’ha detectat cap comerç a la ciutat que hagi hagut de tancar exclusivament per culpa de la covid. Abans de la pandèmia, el sector donava feina a més de 4.000 persones a la comarca. El gran repte, un cop passi l’emergència sanitària, serà mantenir xifres com aquesta.

 

En Pep Colomer és el propietari de la Casa Blava, un negoci de més de 60 anys (Pau Masó)

 

Respon