Els estudis de la variant d’Olot projecten deu carrils de circulació a tocar de l’escola Greda

Es tracta d’un punt on conflueixen els quatre carrils de la variant, la connexió amb la futura N-260 i altres vies d’accés a la ciutat. Segons l’Ajuntament, no s’afecta el pati de l’escola “de forma substancial”, però el centre ja ha explicat que demanarà una reunió amb el consistori. 

Imatge extreta de l’estudi informatiu de la variant on es poden veure els deu carris al costat de l’escola olotina amb la connexió (a l’esquerre) amb la N-260


Es tracta, en concret, del tram que va des de la rotonda de Can Tresserras fins a l’alçada de la fàbrica Simón. Els estudis que s’han publicat planifiquen que en aquest punt hi haurà la connexió amb la futura N-260 (encara sense concretar) que és propietat de l’Estat i que preveu desenvolupar d’aquí a uns anys. Això, sumat a diferents vials de servei i connexions per accedir a la carreta de la Canya, fa que a tocar del pati de l’Escola Greda (antiga Escola Llar) s’hi dibuixin 10 carrils. Segons el cap d’infraestructures de l’Ajuntament d’Olot, Ramon Prat, no ha de ser un problema “substancial” per al centre olotí.

 

Si es miren els plànols, però, es pot observar com un dels vials que connectaran amb la futura N-260 passa a tocar del pati de l’Escola Greda. Aquesta connexió amb la futura carretera estatal no es faria en un primer moment. L’estudi informatiu de la variant especifica que es tractaria d’una segona fase. En primer lloc es construirien els quatre carrils principals i dos carrils d’accés de la variant d’Olot. Després, se n’hi afegirien quatre més en el moment de fer la connexió amb la nova N-260. Segons Prat, el tram pot generar un impacte visual, però és propi de les infraestructures d’aquest tipus.

 

Imatge de la variant sense la connexió amb la futura N-260 


La connexió amb la N-260, un requisit

El responsable d’infraestructures de l’Ajuntament d’Olot explica que la connexió amb la futura N-260 és un requisit que exigeix l’Estat per poder construir la variant.

 

La infraestructura olotina no es preveu que entri en funcionament abans del 2024. Actualment es troba en una fase prèvia al projecte constructiu. Per això, l’Escola Greda ha anunciat que demanarà una trobada amb l’Ajuntament per conèixer tots els detalls d’un tram en qüestió que també ha generat polèmica a les xarxes socials.

Respon