La pandèmia fa augmentar un 60% les atencions de la Creu Roja Garrotxa

Durant el 2020 es van atendre més de 5.000 persones, dues mil més que l’any anterior. Es tracta de la dada més alta que ha registrat mai l’entitat. Les noves atencions, principalment, van ser per necessitats bàsiques i trucades per a informació i suport emocional. 


La pandèmia del coronavirus va portar l’any passat a atendre 2.000 persones més a la Creu Roja. El balanç de l’entitat mostra un augment del 60% de les atencions durant el 2020, a causa de la crisi de la covid. El 2019 es van atendre gairebé 3.300 persones i l’últim any s’ha donat cobertura a 5.400. Es tracta de la xifra més alta que ha registrat mai l’entitat garrotxina. La coordinadora de la Creu Roja Garrotxa és Laia Vilanova.

 

Segons Vilanova, la resposta ciutadana i el suport d’administracions i empreses ha estat clau per poder fer front a la demanda d’ajuda. Principalment les atencions van estar relacionades amb les necessitats bàsiques.

 

Ara mateix, el ritme d’atenció ha disminuït respecte al 2020 i el tipus de demandes també ha canviat. Segons Vilanova, les atencions actuals són casos on no es veu una resolució a curt termini.

 

Des de l’inici de la pandèmia, la Creu Roja Garrotxa ha hagut d’obrir nous fronts i tasques que fins ara no gestionava. Per exemple, s’ha fet càrrec del subministrament de kits d’emergència o la coordinació d’un alberg per a persones que necessiten un aïllament preventiu. Durant l’últim any l’entitat també ha donat suport al Centre de Distribució d’Aliments de la Garrotxa i el menjador social en l’entrega dels àpats a domicili. A més, encara segueix fent tasques telemàtiques com trucades de seguiment a col·lectius vulnerables i persones grans.

Respon