La variant d’Olot preveu treure més de la meitat del trànsit de l’avinguda Sant Jordi

Així ho conclou l’estudi de trànsit fet aquest 2020 que s’adjunta als estudis de la variant olotina. El document també diu que el passeig de Barcelona i l’avinguda Santa Coloma perdran un 45% de la circulació. El responsable de l’estudi diu a Ràdio Olot que, fins i tot, els percentatges poden ser superiors. Assegura que la capital de la Garrotxa “va trenta anys tard” i que és l’única gran ciutat de Catalunya que no té variant. 

Imatge de l’avinguda Sant Jordi sense vehicles (Pau Masó)


Ràdio Olot ha analitzat i consultat l’estudi de trànsit que presenta l’estudi informatiu de la variant d’Olot. Es tracta d’un document publicat el juny d’aquest 2020 i que recull dades i comptatges dels últims anys. La principal conclusió és que la variant olotina reduirà en un 65% el trànsit de vehicles que passen avui dia per l’avinguda Sant Jordi. També afegeix que serà encara més significatiu en el trànsit de camions, que es reduirà un 95%. El responsable d’aquest estudi fet per l’empresa Intra, l’enginyer Jordi Parés, explica que la reducció de trànsit, fins i tot, podria ser superior. Diu, però, que caldrà que l’Ajuntament prengui mesures que expulsin el trànsit del centre de la ciutat.

 

L’estudi de trànsit també indica que la circulació al passeig de Barcelona o a l’avinguda Santa Coloma es reduirà un 45%. En el cas del carrer Bisbe Loranzana i Onze de Setembre serà del 51% i als Reis Catòlics del 27. Les vies que menys reduiran el trànsit són la carretera de Les Tries i la de la Canya que ho faran en un 14 i 16%, respectivament. Parés explica que totes aquestes prediccions s’aconsegueixen a través de simulacions.

 

L’estudi de trànsit de la variant, consultat per Ràdio Olot (Pau Masó)


Segons l’enginyer de camins de l’empresa Intra, la ciutat d’Olot és l’única capital de Catalunya que, per les seves dimensions, no té variant. Parés assegura que la població va trenta anys tard.

 

L’estudi de trànsit fet aquest 2020 actualitza les dades d’un altre estudi que es va fer el 2009. Per fer l’anàlisi actual s’han recollit noves dades d’aforaments de trànsit fets el 2019 en accessos i vials de la ciutat, a més de les dades d’un estudi del Departament de Territori fet també el 2019 a través de les càmeres de lectura de vehicles amb informació sobre l’origen i destí dels vehicles que circulen a Olot.

Respon