L’Ajuntament d’Olot presenta un paquet d’al·legacions a la variant

La principal demanda que el consistori farà al Departament és recuperar el punt d’inici del tram olotí que hi havia al projecte constructiu de l’any 2015. D’aquesta manera es vol evitar que s’hagi de dependre del desenvolupament de la variant de les Preses. El consistori olotí també demana que els camions només puguin entrar a la ciutat pel Pla de Baix i que es millori l’estudi d’impacte acústic. 

L’alcalde Pep Berga i el responsable d’infraestructures de l’Ajuntament, Ramon Prat (Pau Masó)


En total, són set observacions les que fa el consistori al Departament. La principal se situa a la connexió de la variant olotina amb la de les Preses. Els estudis publicats el passat mes d’octubre situen l’inici del tram d’Olot just a la sortida del túnel de la Pinya. L’ajuntament olotí demana que això es canviï i es recuperi la connexió que s’havia aprovat amb l’estudi executiu del 2015. L’alcalde d’Olot és Pep Berga.

 

A més d’aquesta al·legació, Olot també demanarà la modificació d’altres qüestions al Departament de Territori. El consistori creu que la variant no ha de generar desnivells en el seu traçat, que calen més mesures per l’impacte acústic o exigiran que els camions no puguin accedir a l’accés que es crearà al Pla de Dalt i l’Hospital.

 

Totes aquestes demandes es presentaran al Departament de Territori abans del 16 de desembre, quan acaba el termini d’exposició pública per a les administracions dels estudis informatiu i d’impacte ambiental de la variant d’Olot. La conselleria pot admetre-les a tràmit o desestimar-les.

Respon