Les quatre alternatives de la variant d'Olot

El Departament de Territori i Sostenibilitat posa a exposició pública els estudis de la variant d’Olot. Els documents surten a la llum després de més d’un any d’estudi i amb quatre opcions de traçat: totes quatre amb dos carrils per banda. Entre les propostes hi ha la construcció d’un túnel per sota Sant Valentí de Bianya o un pas semisoterrat per davant de l’Hostal del Sol. El cost de les propostes es mou entre els 38 i els 98 milions d’euros.

Les quatre alternatives sobre el mapa 


La variant d’Olot està dividida en dues parts: la part oest que inclou el túnel de la pinya i acaba a l’alçada de l’Hospital d’Olot, i la part est que va des de l’alçada de l’estadi municipal fins a la rotonda de Can Tresserras. Totes les propostes del Departament de Territori tenen un mateix traçat per la part oest i, en canvi, presenten quatre alternatives a la part est (de l’Hostal del Sol).

 

ALTERNATIVA 1: Via semisoterrada i nou tram a la zona de la depuradora

El traçat de l’alternativa 1 conflueix amb el de l’alternativa 2 des de l’alçada de l’Hospital fins al Polígon de Pla de Baix. La carretera passa pel pla de Sant Andreu per davant de l’Hostal del Sol semisoterrada. D’aquesta manera s’evita l’impacte visual i que el barri olotí quedi aïllat de la ciutat. El viaducte actual, desapareixeria.

La carretera segueix pel vial nord que ja existeix amb doble carril per banda fins a l’alçada de la fàbrica Simón, on el traçat es desvia cap al nord i passa més a prop de la depuradora. Finalment torna al traçat del vial nord actual fins a connectar amb la rotonda de Can Tresserras. Aquesta opció costaria 66 milions d’euros

Alternativa 1


ALTERNATIVA 2: Via semisoterrada i aprofitament del vial nord actual

És l’alternativa escollida pel Departament de Territori i la que, a hores d’ara, té més consens. A més també és el traçat amb menys impacte ambiental. Es diferencia de l’alternativa 1 perquè aprofita el traçat de l’actual vial nord d’Olot. No s’acosta a la depuradora i també inclou un tram semisoterrat que passa per davant de l’Hostal del Sol.

Aquesta alternativa crea diversos ramals i vies de servei que permeten connectar en paral·lel amb el polígon de Pla de Baix. Aquesta opció costaria 74 milions d’euros

Alternativa 2

 

ALTERNATIVA 3: Manté el viaducte de l’Hostal del Sol i nou tram a la zona de la depuradora

És l’alternativa més barata, però amb més impacte visual, ja que manté el viaducte que hi ha actualment davant el barri de l’Hostal del Sol. La diferència amb les altres alternatives és que aquesta passa per darrere el Turó de l’Arengada i desdobla l’actual N-260 al seu pas per davant l’Hostal del Sol.

El traçat també crea un tram nou que s’acosta a la depuradora com en l’alternativa 1 i retorna al vial nord per connectar amb l’A-26 a la rotonda de Can Tresserras. Aquesta opció costaria 38 milions d’euros

Alternativa 3


ALTERNATIVA 4: Túnel darrere l’Hostal del Sol

És l’alternativa més cara i amb més impacte mediambiental. Consisteix en la construcció d’un túnel d’un quilòmetre per sota la muntanya de Sant Valentí de Bianya. El traçat passa per darrere l’Hostal del Sol. L’entrada del túnel, direcció Olot, se situa al Turó de les Corominas i surt a les Feixes de la Caseta (darrere els camps de l’Escola Futbol Garrotxa). A partir d’aquí, el traçat coincideix amb l’alternativa 1 i 3 que passen més a prop de la depuradora, i després es connecta amb el vial nord per enllaçar amb l’A-26. Aquesta opció de traçat costaria 98 milions d’euros.

Alternativa 4

 

3 Responses to “Les quatre alternatives de la variant d’Olot”

  1. Angel

    Si tuviera que votar lo haría por la 2, es la menos perjudicial con el paisaje, me parece muy acertada.

    Respon
  2. Roger

    Doncs jo diria que la que té menys impacte és la 4…

    Respon
  3. Giorgiana Gugonea

    Jo no visc a Olot, i per això no opino acerca de les alternatives, però us felicito per fer-ho, perquè d’això gaudim tota la comarca.

    Respon

Respon