En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

Més complexitat que quantitat: el balanç de les atencions domiciliàries a Olot durant la pandèmia

Segons l’Ajuntament, la por a contagiar-se va fer disminuir lleugerament el nombre d’usuaris
| 23 de març de 2021
Més complexitat que quantitat: el balanç de les atencions domiciliàries a Olot durant la pandèmia

Segons l’Ajuntament d’Olot, la por a contagiar-se va fer disminuir lleugerament el nombre d’usuaris, però el tancament dels centres de dia i la cobertura de necessitats bàsiques van obligar a reformular serveis amb més hores d’atenció. Durant el 2020 va augmentar el nombre d’àpats a domicili i els usuaris del servei de teleassistència. 


En ple confinament de l’any passat, l’Ajuntament d’Olot va fer més de 4.300 trucades a majors de 70 anys que viuen a la ciutat. A través d’aquest contacte es van recollir necessitats que es van procurar cobrir amb els serveis d’atenció a la dependència del Consorci d’Acció Social. Entre ells hi ha el servei d’ajuda a domicili. Aquest va ser un dels que es va veure més afectat, ja que la por al contagi va provocar que alguns usuaris no volguessin rebre visites o algunes famílies assumissin la tasca de cuidar els seus familiars. Això va fer que les atencions disminuïssin, però, per contra, que fossin més complexes. Ho explica la regidora d’Acció Social d’Olot, Imma Muñoz.

 

Muñoz també remarca que hi va haver moltes famílies i usuaris que van acceptar la situació i s’hi van adaptar. Durant el 2020 el servei d’ajuda a domicili va atendre 207 persones a Olot, una trentena menys que el 2019. Pel que fa a servei d’àpats a domicili, es van servir més de 17.200 menús a 93 persones, 3.000 més que l’any anterior amb pràcticament el mateix nombre d’usuaris. Pel que fa al servei de teleassistència, va augmentar en 124 usuaris respecte al 2019 i es van atendre 992 emergències a la ciutat d’Olot, 19 menys que l’any anterior.

 

I pel que fa al servei de productes de suport, que adapta l’entorn del domicili per afavorir l’autonomia de l’usuari, es va notar un augment considerable tant en el nombre de persones com en el nombre d’objectes prestats. El 2020 es van atendre 86 persones, 11 més que el 2019, i es van prestar 85 productes com cadires de rodes. Són una cinquantena més que l’últim any prepandèmia.

 

 

Comparteix a: 

També et pot interessar

L’Hospital d’Olot ha passat de tenir dos ingressats per coronavirus a tenir-ne set en una setmana

Tot i que el centre no està tensionat en aquest sentit, reconeixen que comencen a notar la pressió de la nova variant

El 70 per cent de les proves Covid que es fan a la farmàcia surten positives

Ho diu el farmacèutic Joan Sans en declaracions a Ràdio Olot

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum