Salvem les Valls, sobre els 10 carrils de la variant d'Olot: “És com si estiguéssim a l'entrada de Barcelona”

Salvem les Valls creu que els 10 carrils que projecta la variant d’Olot davant l’escola Greda són un perill per la salut dels infants i el paisatge de la comarca. Creuen que a la Garrotxa no hi pot haver un traçat que s’assembli a “l’entrada de Barcelona” i reclamen que s’estudiïn alternatives per evitar el nus de carreteres que preveu la variant a la zona de Can Tresserras. 

Imatge del nus de carreteres que es projecta amb la variant davant l’Escola Greda d’Olot


Si no hi ha cap canvi, els estudis de la variant preveuen la construcció de 10 carrils a tocar del pati de l’escola Greda d’Olot (l’antiga Escola Llar). El Ministeri de Foment ha obligat a incorporar en els estudis la connexió amb la futura N-260 que passaria per Bianya. Segons els estudis, aquesta connexió comportaria la creació de diferents enllaços i connexions que sumats als quatre carrils de la variant olotina crearien un nus de carreteres important. Segons un dels membres de Salvem les Valls i del Centre per a la Sostenibilitat Territorial, Llorenç Planagumà, la construcció d’aquests 10 carrils és un perill per a la salut dels infants.

 

Planagumà creu que hi ha d’haver altres maneres de connectar la N-260 i evitar un nus de carreteres que s’assemblarà, més aviat diu, a “l’entrada de Barcelona”.

 

Salvem les Valls veu molt difícil poder modificar el traçat de la variant, i per això creu que la solució implica redimensionar la variant i, així, no acostar tant la carretera a l’escola.

Respon